|
Audyssey og SUB. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
maddog ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Marts-2021 kl. 16:25 |
Hejsa.
Jeg er ved at kaliber min bio med Audyssey, men jeg kan ikke rigtig få min subwoofer til at makke ret. Hver gang jeg har lave en kalibering, så kommer den og sige -10 ved subwoofer i forstærker efter kalibering, også selv om subwoofer er næsten i minimum på subwoofer på vol. Den sige også 75 dB. Ved start af kalibering. Er der nogle som ved hvad man skal gøre? |
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvem siger det er forkert? Hvordan lyder det?
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
Altså der er ikke noget forkert. Jeg blev overrasket, da jeg brugte app'en, at kurven på min sub ca 10 db højere en resten af mine højtalere
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
![]() |
|
maddog ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
jeg siger ikke det er forkert,men at subwoofer ikke skal skrues mere op er lidt mærkligt. Det er ikke meget der bliver skrues op på den.
Den står jo lige over min vol.
Man sige jo man skal op på 50% før kalibering,der er jeg lang fra. Hvis jeg prøver at måle med et SPL meter, så skal jeg ikke skrues mere op, men der imod ned.
Redigeret af maddog - 30-Marts-2021 kl. 19:40 |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
På mine subs i alt 4 styks står volumen på subs ca. kl.10.30 og i receiveren er niveauet på +2db. på hver sub udgang, hvis jeg skruer op for subberne så bliver det for meget og lydbilledet bliver ødelagt.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
![]() |
|
okay..... Jeg prøver at sætte en film på og høre ad....
Takker
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1154 |
det gjorde den også ved mig. Bare skru den op til det lyder godt
|
|
![]() |
|
når men har jeg set en film,jeg skulle skrue op så den står på -4.5 på forstærker.
Redigeret af maddog - 31-Marts-2021 kl. 07:38 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |