|
Ny Surround receiver |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
silva22
Super bruger Oprettet: 24-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 357 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-April-2021 kl. 10:22 |
|
Hej .
Har netop fået anskaffet mig et par ældre Dali lektor 8, som jeg lige nu køre med en Denon AVR 2400h til både film og musik, Men syntes desværre der mangler en del bund og kraft når jeg spiller stereo da min receiver sikkert ikke er kraftig nok . Hvad kan i anbefalde af receiver til film og musik som er kraftig til et par dali lektor 8 ?
|
||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil anbefale en stereo forstærker.
De kan købes til forholdsvis små penge. Du vil opleve et giga løft i stereo oplevelsen. Du er bare nødt til at flytte kablerne fra den ene forstærker til den anden, hvis der ikke er preout på din AVR. Det er besværet værd, og rimeligt nemt, hvis du monterer bananstik på kablerne.
|
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
silva22
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så jeg skal både bruge en receiver til film og derudover en stereo forstærkere til musik , og så skifte kabler afhængig af hvad jeg lytter til ? det lyder besværligt .
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja fordi der ikke er pre-out til fronter på reciever. Men jeg synes du skal opgradere recieveren, 95 watt i 8 ohm er i underkanten, du skal op på min 125 watt gerne endnu højere, da SR recievere ikke er for strømstærke. Selv er jeg godt tilfreds med en Marantz SR7011, og du kan sikkert finde søstermodellen i Denon hvis du foretrækker den.
Redigeret af Munch - 07-April-2021 kl. 14:13 |
||
silva22
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der nogle receiver på de 125 watt som i ville anbefale ?
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De recievere der anbefales mest er jo Denon, Marantz og Yamaha. Lidt mere usikre er Pioneer og Onkyo. Så kig hvad du har råd til inden for de tre første.
Og når du er oppe i den prisklasse, er der som regel også pre-out til 7.2 kanaler, så du kan sætte en effekt eller hometheater stereoforstærker til uden at skulle skifte kabler hele tiden.
Redigeret af Munch - 07-April-2021 kl. 14:22 |
||
Kosmo12
Bruger Oprettet: 19-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Silva
Har netop købt for og effektforstærker til min hjemmebiograf. I den forbindelse overvejer jeg at sælge min Yamaha rx-a3070 surround reciever. Det er Yamaha’s top reciever og anden nyeste generation, som er kraftig og vejer 20 kg. Den er knap 3 år gammel, så der lidt garanti endnu. Den har 9.2 kanaler og de nyeste formater bl.a Atmos. Jeg synes den er kraftig, og spiller efter min mening rigtig fint også i Stereo. Du kan jo sige til, hvis det evt. kunne være noget for dig. Regner med at sælge for ca. 7000 kr.
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4025 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du mangler en bund så kan du også købe en subwoofer, da subwoofer er bygget til at levere bedre lyd i den dybe bas end hvad almindelige højtalere er
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
sbndk
Guld medlem Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Et sæt Lektor 8 burde ikke have behov for en ekstern sub - de kan godt klare sig alene.
En (brugt) Denon AVR-X4000 kunne du måske finde en DBA til en fornuftig pris.
|
||
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
||
silva22
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svar ☺️
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4025 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
sbndk
Guld medlem Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jamen, du har skam helt ret. Min pointe var blot, at skulle man vælge mellem opgradering af forstærker ELLER supplere med en sub, så ville jeg prioritere, at få en anden forstærker med flere muskler før en sub :)
|
||
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |