|
Streger/Striber på LG OLED55B6V |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Naim
Super bruger Oprettet: 30-December-2004 Status: Offline Point: 424 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-April-2020 kl. 08:33 |
|
Har opdaget, at jeg har fået nogen Streger/Striber i bunden af mit tv og det er især tydeligt ved rød og gul baggrund. Mit tv er ca. 3 1/2 år gammel, så garantien dækker jo ikke, men er det et nyt panel der skal til og kan det overhovedet betale sig?
|
||
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special ZEN MK.II STD http://www.uwsonline.com/index.php |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan næppe betale sig, når et Oled af nyeste aftapning koster under 8k. Du får et på alle parametre bedre TV ved at skifte.
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du prøvet rense programmen? og se om det løser det? |
||
Naim
Funktioner
Tak(0)
|
|
Problemet er så om man har lyst til LG tv efter dette? Sidst jeg skiftede tv var da mit Panasonic havde fået burn-in. Generelt synes jeg, at man hører om mange problemer med nye tv. Og det er ikke fordi jeg gamer eller ser den samme kanal i mange timer. Jeg har prøvet med fjern panelstøj,taget strømmen og nulstilling af alle indstillinger, men uden at det hjalp. Prøver at skrive til LG, men tvivler på at der er held med dette.
|
||
Naim Nova
||
Naim
Funktioner
Tak(0)
|
|
LG var meget hurtige ude med nogle råd og de nævnte også at garanti perioden var overskredet, så der var ingen hjælp.
|
||
Naim Nova
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jah, men du kan ikke undgå LG Oled paneler, da de er fortsat eneste producent. Men så vidt jeg ved ved at læse om det, er dit Panel årgang de mest skrøbelige og med tiden fejlbehæftede især hvad angår burn-in. Årgang 7, 8, og senest 9 er efterhånden blevet mere hårdføre over for burn-in, er hvad jeg har læst. Om de så får lige så mange panelfejl med tiden, har vi lidt til gode at se.
|
||
Naim
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja LG sidder jo på de OLED Paneler, så det bliver jo svært. Har generelt også været tilfreds med mit tv, men jeg fatter ikke, at der kommer burn-in eller hvad det er efter 3 1/2 år.
Jeg er gået i tænkeboks, med hvad jeg skal gøre og om jeg kan leve med det indtil videre.
|
||
Naim Nova
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er desværre uensartet ældning af subpixels, eller burn-in om man vil. Der er en del eksempler på, at det begynder at vise sig på 2016-generationen efter 3-4 års brug.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
For et TV der er over 4 år gammelt, er det ret godt klaret. Hvor mange timer har det været tændt? Garanteret et sted mellem 5000-8000 timer.
Men som andre påpeger; fra generation 7 har de løst en del "børnesygdomme". Personligt sidder jeg selv med en B7, som lystigt bliver brugt til streaming og gaming.
|
||
Peter.C
Bruger Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 144 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
B7 generationen kan også få det. På mit B7 er der et mønster i de røde pixel. Der er en firkant i midten hvor de lyser fint og ens farvet, men til højre for den firkant er de lidt svagere. Man ser det kun i f.eks en reklame hvordan er et helt rødt billede.
Jag kan ikke se det ved normal brug. Jeg ville stadig købe et LG oled igen.
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har det også noget på mit LG E6 (2016).
Ville ligeledes købe OLED igen. I mit tilfælde er det mindre forstyrrende for oplevelsen end f.eks. clouding / lysglorier på LCD TV.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan ikke være mere enig, af to onder.. Er der nogle aldersbetingede panelfejl på Samsungs Qled?
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |