|
Pioneer forstærket vil ikke tænde |
Besvar |
Forfatter | |
ThomasBM
Ny bruger Oprettet: 17-April-2021 Sted: Vildbjerg Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-April-2021 kl. 14:19 |
Hvem kan hjælpe mig ?
Den anden dag slukkede min forstærker pludselig, mens jeg spillede musikpå den.. Da jeg forsøgte at tænde den igen, blinkede standby-knappen hele tiden, og jeg kunne ikke tænde den. Der plejer normalt at gå 4-5 sek. fra jeg tænder den , til den er klar. Men nu blinker stand-by-knappen som sagt hele tiden. Hvad kan der være gået galt ? Vh Thomas
|
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1402 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den er vel gået i stykker
Redigeret af Axlon - 17-April-2021 kl. 14:23 |
|
Mvh Jesper
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er alle kabler intakte og korrekt monteret, og dermed ingen kortslutninger, et højttalerkabel kan måske være gået løst.
Fjern som forsøg alle tilslutninger, hvis dette ikke hjælper, er det nok receiveren den er gal med.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Thomas,
Første trin til at blive hjulpet er at nævne hvilken forstærker du har...... Herefter hvad udstyr der er koblet til forstærkeren. Dernæst lidt om, hvad du oplevede og hvad du var midt i (spillede du højt?) Står forstærkeren, så der er masser af luft omkring den? Blinker lysdioden i en bestemt rækkefølge? Klaus
|
|
ThomasBM
Ny bruger Oprettet: 17-April-2021 Sted: Vildbjerg Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svarene.
Forstærkeren er en Pioneer A-70 Jeg var midt i at spille et nummer, da den pludselig slukkede. Jeg spillede ikke ret højt. Har sat en anden forstærker til,og den fungerer fint,så der var ikke noget i vejen med højttaler-kablerne. Forstærkeren har fungeret upåklageligt. Da den pludselig slukkede, blinkede min stue-lampe et kort øjeblik, så ved ikke, hvad det betyder. Vh Thomas
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Find din manual og se om der er en måde at resette den på (typisk ved at holde en bestemt knap inde, mens man tænder.
Men, en 8-10 år gammel klasse D forstærker, det lugter af en elektronikfejl. Hvis lyset blinkede, trak den måske massivt meget strøm (på grund af fejl i elektronikken) og sprang herefter en sikring inde i forstærkeren. Klaus
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |