recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt mesh system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Godt mesh system

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Godt mesh system
    Sendt: 22-Maj-2021 kl. 15:12
Hejsa skal anbefale et mesh system til min svoger jeg har selv TP-link m9 som jeg er glad for.  Men måske er der noget nyere og bedre.  Nogen simple systemer som kan smides nemt op og har god dækning ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2021 kl. 15:52
Jeg er sværd glad for orbi fra netgear
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2021 kl. 16:30
Har selv google wifi. Det funker bare.

Efterfølgeren er sikkert også god.

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 20:24
Er der behov for trådløs forbindelse mellem AP'erne?
.....
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Har selv google wifi. Det funker bare.

Efterfølgeren er sikkert også god.

har de fået løst problemerne med at man ikke kan oprette seperat 2,4 og 5GHz netværk.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 20:47
Hvorfor er det et problem?

Jeg kører med unifi og her er der også kun et samlet netværk.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor er det et problem?

Jeg kører med unifi og her er der også kun et samlet netværk.

Klaus
der findes en del udstyr som kræver 2,4GHz, og som ikke virker ved et kombineret SSID.
Dit Unifi kan så sagtens lave separate netværk, så du vil ikke have problemet.

Redigeret af lahan - 23-Maj-2021 kl. 21:24
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 22:43
Okay tak.

Jeg har en del udstyr som ikke har 5Ghz wifi, de fungerer fint med mit "samlede" netværk.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Okay tak.

Jeg har en del udstyr som ikke har 5Ghz wifi, de fungerer fint med mit "samlede" netværk.

Klaus
problemet er bare det udstyr som ikke gør det. Læste på et andet Forum om en gut som ikke kunne få sit Bosch Home connect på. Han havde opgraderet/nedgraderet til google wifi, og kunne nu ikke forbinde sine Bosch hvidevarer. 
Jeg tror han løste det med en wifi repeater som kørte sit eget 2.4GHz netværk, men det er en pænt ringe løsning.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2021 kl. 08:04
Det er stadig et netværk.

Har aldrig oplevet problemer.

Dog har jeg ingen hvidevarer med wifi.
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2021 kl. 12:08
Jeg har ikke noget forslag til et godt mesh netværk. Men vil lige nævne at mit Blackstar plus (pillefyr med internet opkobling) ikke fungerer optimalt hvis jeg kører det på et "blandet" netværk. 
Jeg bruger også Unifi og fik en masse løsningsforslag, men det eneste der virkede var at lave et "rent" 2,4 Ghz netværk. Siden da har det været klippestabilt.

Redigeret af LeChuck - 24-Maj-2021 kl. 14:34
Til top
Narcissus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Februar-2008
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narcissus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2021 kl. 22:53
Jeg har Orbi og kører vask, opvask og tørretumbler via Home Connect uden problemer. Systemet har helt styr på tildeling af bånd og skifter også selv på min mobil, hvis jeg bevæger mig i haven, hvor 5ghz er svagt. Har alt integreret med Goggle Home og her er der heller ikke udfordringer med de forskellige bånd. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu