|
squeezebox dødt? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
Damhus
Guld medlem Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Maj-2021 kl. 15:51 |
||
Hejsa
Jeg har i rigtig mange år hørt al min musik via squeezebox. Squeezebox har kørt fra min synology, hvor jeg har haft min musik liggende. Jeg har også lyttet meget spotify, via squeezebox. Jeg har ret mange enheder at afspille fra, Radio, boom, duet. Men nu efter den sidste opdatering fra Synology er squeezebox appen pludselig forsvundet? Er squeezebox nu endelig død, eller er der en "nem" måde at komme op at køre igen? Det skal være rimelig nemt, og spotify skal kunne afvikles. Er det nu man/jeg skal overgive mig til sonos, eller der noget federe? Hvad med noget google halløj? hvordan kommer jeg nemmest i gang? Hvordan kan jeg afvikle min musik fra synology? Det er ikke super vigtigt, jeg hører faktisk det meste fra spotify alligevel nu til dags. Er der noget med at Radio kan opdateres via et link? Jeg mangler den mest som vækkeur God pinse alle.
|
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg ved nolge ville klynge mig op nu. Jeg ville sige, noget der er federe, Sonos er mest bygget til at give en acceptabel lyd i et flot design. Til dit nuværende behov ville en Denon forstærker af de mindre modeller med klasse d forstærke og heos indbygget samt Spotify connect ville være okay til dig.
Edit: en anden mulighed kunne være bluesound Redigeret af T-Duck - 23-Maj-2021 kl. 16:17 |
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak for input. Jeg har faktisk en Denon AVR-2313 nu du siger det, den har jeg hørt musik via Spotify connect med tidligere.. Jeg kender ikke så meget til Heos, hvad kan det gøre for mig?
|
|||
MaXer
Guld medlem Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1958 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har åbenbart været heldig for en gangs skyld. Jeg har netop flyttet squeezebox server fra min Synology til en seperat server. Det kan du overveje at gøre. Det kan vist køre på en Pi
|
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fedt, det kunne være en mulighed, det må jeg lige grave lidt i
|
|||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men så synes jeg bare det begynder at blive lidt besværligt, for mig. Vil helst bare have at det kører "out of the box". Hvad er det for en server, en anden en synology?
|
|||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har stadig Squeezebox, da der ikke er noget bedre alternativ til mit behov. Jeg og specielt konen VIL have en afspiller som også kan betjenes via skærm. Der er touch mere eller mindre den eneste mulighed.
Jeg har qnap og der bliver stadig lavet opdateringer til LMS af communitiet bagved. Synology er en større spiller, så jeg er sikker på der stadig kan findes en god version af LMS til din NAS. Mit kører klippestabilt Det kræver lidt nørden rundt, men communitiet er stadig aktivt. Jeg ggolede lidt og kan se der skete et eller andet omkring den 23. marts. Tjek her hvad andre synology ejere siger: https://community.synology.com/enu/forum/1/post/142126 God læselyst
|
|||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
||
1000 tak, det læser på
|
|||
MaXer
Guld medlem Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1958 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jah, det kan godt være lidt langhåret. Men synes det var okay nemt. Jeg har omdannet mit gamle mediecenter til en server med proxmox, og så lavet en virtuel ubuntu-server derpå som kører squeezebox serveren. Det er nok lidt overkill i dit tilfælde :) men en Pi, og så et image med squeeze server, så vær du være kørende. Den kan stadig hente musikken fra din nas
|
|||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, det er nok lige over mine evner/behov, tror jeg Jeg prøver at kigge lidt på det, 1000 tak.
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Behov - måske. Evner? Når selv jeg kan finde ud af Raspberry kan du sikkert også..... Start her https://www.picoreplayer.org/landingzone_option2.html Klaus
|
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |