Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Fryd
Ny bruger
Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
|
Emne: Discount-valget: Lumatron eller Prosonic? Sendt: 07-Januar-2007 kl. 11:10 |
Mit valg står mellem disse to modeller:
1. Lumatron: 32” HD READY med HDMI
Med Nicam /A2stereo. PLL tuner. Opløsning 1366 x 768, Lysstyrke på 600 cd/m2, Response tide 8ms. (gtg), Contrast Ration Dynamic 1200:1, Synsvinkel 178/178,
Højtaler 2 x 10 watt RMS , Digital støjreduktion og Digital Comb filter.
Pris : 4700 kr.
2. Prosonic 32” LCD HD READY
Opløsning: 1366 x 768, Kontrast 800:1, Lys: 550 cd/m2, synsvinkel 170/170, OSD, 2 TUNERE,
Pris: 5000 kr.
Mit valg ligger fast - det bliver en af de to. Er der nogen, der har erfaring med Lumatron?
Er der nogen, som kan hjælpe - vær sød at skriv din argumentation for valget, på forhånd tak
|
 |
Ulrikwich
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
|
Sendt: 07-Januar-2007 kl. 11:40 |
Det eneste der er at sige til det er at duskal forsøge at finde et sted hvor begge tv står ved siden af hinanden og så bare sammenligne billedet.
Køb derefter det tv som du synes har bedst billede/ser pænest ud.
/Ulrik
|
 |
TheBig....
Bruger
Oprettet: 21-December-2006
Point: 204
|
Sendt: 07-Januar-2007 kl. 11:51 |
Husk også at se på tilslutningsmulighederne.
|
 |
ruan02ab
Ny bruger
Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 9
|
Sendt: 07-Januar-2007 kl. 12:05 |
Ulrikwich skrev:
Det eneste der er at sige til det er at duskal forsøge at finde et sted hvor begge tv står ved siden af hinanden og så bare sammenligne billedet.
/Ulrik
|
Det bliver meget svært da Lumatron kun føres i Coop butikker og Prosonic kun i Bilka/Føtex. Det er begge private-label mærker (eller klister-mærker som jeg plejer at kalde det.)  Hilsen Rune
|
 |
mortenkn
Super bruger
Oprettet: 30-December-2004
Point: 325
|
Sendt: 07-Januar-2007 kl. 12:06 |
Ulrikwich skrev:
|
Det bliver svært: Lumatron forhandles i Coop's butikker, Prosonic forhandles i Dansk Supermarked's butikker.
|
 |
PreMol
Ny bruger
Oprettet: 14-December-2005
Point: 19
|
Sendt: 28-Januar-2007 kl. 16:45 |
ruan02ab skrev:
Ulrikwich skrev:
/Ulrik
|
Det bliver meget svært da Lumatron kun føres i Coop butikker og Prosonic kun i Bilka/Føtex. Det er begge private-label mærker (eller klister-mærker som jeg plejer at kalde det.)
Hilsen Rune
|
Hvem er de virkelige producenter, af disse mærker?
mvh Preben
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 28-Januar-2007 kl. 16:49 |
Begge mærker er fra en baggård i en sidegade i Fjernøsten.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 28-Januar-2007 kl. 20:03 |
Ja, Lumatron fremstilles i Sydkorea. Prosonic er jeg ikke helt sikker på, men mener dog i den forbindelse at have hørt Kina eller Taiwan blive nævnt.
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
karlsen
Bruger
Oprettet: 28-September-2004
Point: 127
|
Sendt: 29-Januar-2007 kl. 10:12 |
En mulighed kunne jo være at købe via coop´s nettorv og så evt gøre brug af returretten, hvis du ikke tilfreds med Lumatrons kvalitet
|
 |
Tape Connection
Branche Medlem
Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
|
Sendt: 29-Januar-2007 kl. 11:15 |
musicus skrev:
Ja, Lumatron fremstilles i Sydkorea. Prosonic er jeg ikke helt sikker på, men mener dog i den forbindelse at have hørt Kina eller Taiwan blive nævnt. |
Lumatron og Prosonic er såkaldte handelsmærker. De produceres ikke et bestemt sted, "bagmændene" bag mærket indkøber partier forskellige steder hvor de kan købes billigt, og får deres eget mærke sat på skærmen. Kvaliteten kan svinge kraftigt, fra halvdårligt til dybt elendigt, alt efter hvilket parti man lige får fingrene i. Der er dog aldrig tale om at de store mærkevare-producenter sælger deres tv under et andet navn, så det er ikke sådan at man kan være heldig at få et Sony med et Lumatron skilt på... Sådan fungerer det ikke. Der er, som Radiomanden siger, tale om "baggårdsproducenter" (som ganske vist kan være temmeligt store), der er et kæmpe marked for den slags, især i østen.
Kort sagt: Et Lumatron, et Prosonic, et Denver, et United og et Medion kan i princippet vise sig at være samme tv.
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 29-Januar-2007 kl. 15:04 |
Otto, TC skrev:
musicus skrev:
Ja, Lumatron fremstilles i Sydkorea. Prosonic er jeg ikke helt sikker på, men mener dog i den forbindelse at have hørt Kina eller Taiwan blive nævnt. |
Lumatron og Prosonic er såkaldte handelsmærker. De produceres ikke et bestemt sted, "bagmændene" bag mærket indkøber partier forskellige steder hvor de kan købes billigt, og får deres eget mærke sat på skærmen. Kvaliteten kan svinge kraftigt, fra halvdårligt til dybt elendigt, alt efter hvilket parti man lige får fingrene i. Der er dog aldrig tale om at de store mærkevare-producenter sælger deres tv under et andet navn, så det er ikke sådan at man kan være heldig at få et Sony med et Lumatron skilt på... Sådan fungerer det ikke. Der er, som Radiomanden siger, tale om "baggårdsproducenter" (som ganske vist kan være temmeligt store), der er et kæmpe marked for den slags, især i østen.
|
Ok. Jeg har selv haft et par Lumatron-produkter (en DVD-afspiller - faktisk forbløffende god - og et Surround Sound-anlæg), der begge var mærket med: "Made in Korea", så jeg gik bare automatisk ud fra at produktionen stammede derfra.
Otto, TC skrev:
Kort sagt: Et Lumatron, et Prosonic, et Denver, et United og et Medion kan i princippet vise sig at være samme tv.
|
Hehe - ja, jeg har da også selv bemærket den ofte mistænkeligt slående lighed imellem især Prosonic- og United-produkter, og har tænkt mit ......
Redigeret af musicus - 29-Januar-2007 kl. 15:08
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
Zorbas
Bruger
Oprettet: 24-December-2005
Point: 69
|
Sendt: 29-Januar-2007 kl. 23:03 |
Hej Fryd!
Jeg har købt det omtalte Prosonic-tv. Det er jo rørende billigt. Faktisk er det et rigtig godt billede det leverer. Tv´et har da også tidligere kostet 7400 kr. Der er 2xScart, HDMI, 2 tunere, så det også kan lave PIP og PAP, VGA-indgang til PC, progresiv skan m.m.
Jeg købte dette billige tv, da de analoge signaler står flot på tv`et, og fordi overgang til digital tv i Danmark skulle være udskudt i 2 år, så det først bliver i 2011, der rigtig bliver gang i sagerne. Til den tid er udviklingen sikkert gået så stærkt, at de der køber i dag - også de rigtig dyre tv - nok vælger at udskifte til den tid. Om det holder? Ja, det var da rart at vide, men mærkevarerne går altså også i stykker ind i mellem.
Jeg har tidligere været ved at købe et Prosonic tv. Om dette ved jeg, at det faktisk var et Hyundai
Pøj! Pøj med din handel. 
|
Zorbas
|
 |