|
Apple TV - Farver i hovedmenu |
Besvar |
Forfatter | |
Skovby
Junior bruger Oprettet: 10-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Juni-2021 kl. 17:08 |
For et par uger siden begyndte jeg at lægge mærke til at farver i hovedmenuen er meget overmættede ift. hvad de plejer. Ligner nærmest farverne er stillet til "Spil" eller "Kraftig". Det er kun i hovedmenuen, når jeg går ind under de forskellige apps (DR, TV, HBO osv.) ser alt ud som det altid har gjort. Har kontrolleret af min farveindstilling er "Bio" - og har også prøvet Apple's nye kalibrering, men hovedmenuen forbliver for mættet. Nogen der også har set det? Mvh Jesper
|
|
Panasonic TX-P42G20E, Denon AVR-1911
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Den er nok indstillet til 4K HDR eller DV skift til 4K SDR slå auto match til.
|
|
Skovby
Junior bruger Oprettet: 10-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser ud til at det er der problemet lægger. Hvad er standard - hvad er korrekt?
|
|
Panasonic TX-P42G20E, Denon AVR-1911
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
4K SDR 50Hz, HDMI-udgang: Høj RGB, Match indhold: Område og billedfrekvens
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Husk at Black Level skal være indstillet til Auto på dit TV
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis Apple TV er skiftet til 4K HDR eller 4K DV, så skifter brugerfladen på hovedskærmen til at køre i HDR. Apple har givet farvemætningen en tak op. Brugerfladen i apps gør generelt ikke (grafik mv. er fra udbyderens side i SDR). Så begge er som sådan korrekte.
Husk også, at dit TV kan være indstillet til en anden billedprofil, når det kører i f.eks. Dolby Vision end når det kører i SDR.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |