|
Striber på DR? |
Besvar |
Forfatter | ||
Sylvest
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Juni-2021 kl. 20:17 |
|
Jeg har under EM oplevet nogle grimme grønne striber nederst i billedet på DR1. Jeg synes ikke jeg har kunnet se tilsvarende på de andre kanaler der sender EM og det er som om at der står et eller andet produktionsteknisk som jeg ikke mindes at have set andre steder. Mit TV er et LG B6 55" og signalet kommer fra Stofa.
Er det blot signalet eller jeg er jeg ved at få noget banding? Og undskyld den grimme kabelføring .-( Redigeret af Sylvest - 16-Juni-2021 kl. 20:18 |
||
.
|
||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det ligner nu bare almindelig OLED burnin.
Har du prøvet med et ensfarvet testbillede?
|
||
Mvh Jesper
|
||
Sylvest
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
tak, du har ret. Det er også nu kommet på de andre kanaler
|
||
.
|
||
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor gammelt er sådan et tv?
|
||
torpedo
Bruger Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tilsynladende et kendt problem på denne model og jeg har nøjagtig samme model og type indbrænding, men nok ikke helt så synlig. Hvad jeg har kunne læse mig frem til skyldes det varmen fra elektronikken i boksen bag på tv’et, men om det er sandt må du ikke hænge mig op på.
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nok nærmere TV2 News tekstbånd der har været på for lang tid eller for mange gange. Ofte sker burn in over lang tid.
Redigeret af Munch - 16-Juni-2021 kl. 22:28 |
||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det er de lange horisontale striber, der går tværs gennem Adidas-ikonet, så vil jeg ikke mene, der er tale om burn in, men i stedet en panelfejl (horisontal banding), som nogle modeller var tilbøjelige til at få.
Burn in vil typisk ikke være så symmestrisk og gå gennem hele skærmen samt have så tydelige konturer. En hurtig søgning på google gav nogle links, hvor nogle oplever banding, både vertikal og horisontal: Søgning på "LG B6 horizontal banding": |
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
Sylvest
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg købte det 17. marts 2017. Så lige over 4 år.
|
||
.
|
||
Sylvest
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jep tv'et står ofte på tv2 news. |
||
.
|
||
Bids
Junior bruger Oprettet: 08-Juli-2021 Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dér har du grunden. |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |