|
Google assist |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Damhus
Guld medlem Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Juni-2021 kl. 21:12 |
|
Hej alle
Jeg hører al min musik via Spotify, på min Denon AVR-2313 receiver. Lige nu styrer jeg det dels med min Harmony fjernbetjening dels med telefonen. Men jeg kunne godt tænke at kunne betjene musikken via Google assist. Hvordan kommer jeg nemmest til det?
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. En hurtig google søgning viser dette link: 'Link Spotify to Google Assistant' Hilsen Carsten. |
||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja tak, det er jeg med på, spotify er linket til Google Assist. Jeg forklarer mig nok dårligt, prøver at være mere præcis. Det var mere fysisk, altså hvordan jeg får kontakt med "Google Assist", altså linket mellem min denon og Google assist. Når jeg vil høre musik i soveværelset, så sige jeg bare "Hey Google, spil xxx for mig" så gør min alarm klokke med Google Assist det. Men når jeg skal spille Spotify i stuen, så skal jeg fysisk tænde min Denon med min Harmony fjernbetjening, og så skifte numre osv på min telefon. Jeg vil gerne kunne gøre som i soveværelset, sige "hey Google, spil xx for mig" bare så lyden kommer ud af min Denon Jeg prøver at finde ud af hvilken hardware jeg skal have for at kunne gøre dette, nemmest.
|
||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så skal du have en enhed som Chromecast eller Chromecast Audio samt CEC på din Denon.
|
||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det skal jeg nok lige have uddybet lidt Altså, jeg sætter en Cromecast (audio) i min Denon, så den kan afspille? Og så f.eks en Google nest, til at tage kommandoen? Og så aktiverer CEC på Denon, så den "vågner" når der skal spilles musik? Er det nogenlunde sådan? |
||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det er en Harmony-remote med en hub, så kan den (vistnok kun på engelsk) styres af Google Assistant og ad den vej tænde for forstærkeren.
|
||
ZackGem
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Harmoney virker fint på dansk med Google home.
Jeg styre både TV, forstærker, blu-ray osv. via google home og så Harmoney. |
||
Bob5
Ny bruger Oprettet: 06-Maj-2019 Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan har du fået det sat op.? Har lige forsøgt og den siger der kun er support for engelsk |
||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fedt tak, det håbede jeg på, jeg kan se muligheden for at linke er i "home" appen, men jeg kan ikke få den til at connecte, det må jeg lige rode lidt mere med. Tak
|
||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja jeg har dog kun gjort det med en almindelig Chromecast og når den sættes til HDMI indgangen og CEC er aktiveret så skifter den over. Når din Harmony fjernbetjening er med hub, så ville jeg også prøve den først. Kører selv med Harmony Companion men har med vilje ikke aktiveret det i Google Home, da min søn så vil kunne gå og styre det og der er en grund til fjernbetjeningen gemmes væk engang imellem;)
Redigeret af Bjur - 21-Juni-2021 kl. 13:12 |
||
danji
Super bruger Oprettet: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det bedste resultat får du ved at bruge en ChromeCast med HDMI. Harmony er jo (desværre) ved at blive udfaset. Men det er også nemmere at styre on/off med en ChromeCast HDMI med CEC. Det er min erfaring.
|
||
Mvh dan.
|
||
ZackGem
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ikke noget specielt - Linkede den bare op, lige som alle de andre enheder jeg har. Jeg har endda navngivet alle enheder som Harmoney styre på dansk også :-) |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |