|
Flytte kontakter. |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Juli-2021 kl. 21:50 |
Hej.
Jeg har to iPhones på samme apple id. Når jeg synkronisere kontakter via iCloud kommer mangler halvdelen af kontakter på telefon nummer 2. Jeg bruger Microsoft Exchange mail på telefon nummer 1. Ikke på telefon nummer to% Kontakter er det eneste jeg bruger icloud til. Icloud drive er slået fra. Hvad er der galt?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at logge ind i iCloud på en pc og se, hvor mange af kontakterne der er der.
Klaus
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er der også kun halvdelen.
Meget mystisk.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
På telefonen med alle kontakter, gå til indstillinger -> kontakter -> konti.
Hvor mange konti synkroniserer kontakter? Har du kontakter gemt på SIM kortet? Klaus
Redigeret af KlausDM - 07-Juli-2021 kl. 23:47 |
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Der er 2 konti.
iCloud og Exchange. Tror ikke der er kontakter på sim.
|
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan i Kontakter app'en vælge Grupper og så tjekke hvilke kontakter, der ligger hvor, ved at deaktivere grupperne/konti enkeltvis.
Der kan også ligge kontakter lokalt på telefonen, og dem skal du så have flyttet til iCloud. |
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Det er dem fra Exchange der ikke kommer i iCloud.
Hvordan flyttes de til iCloud? Det kan jeg ikke regne ud.
|
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan nok kun gøres på en computer.
Eksporter dem fra din Exchange-konto i vCard-format og importer dem via icloud.com i en browser. |
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Det må jeg prøve i morgen.
Hvordan sørger jeg for at nye kontakter bliver gemt i iCloud og ikke Exchange?
|
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
foreløbig kan jeg kun lave en csv fil.
Den kan ikke importeres til iCloud.
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for alle input.
Det viser sig at Apple ikke er specielt brugervenligt på dette område. Grunden til at jeg vil flytte alle kontakter over til IPhone nummer 2 er at det er min ferie og weekend telefon. Her er nul mails og ingen der ringer fra arbejdspladsen. Jeg har brugt AirDrop og overført kontakter manuelt. Tidkrævende…… Ja….. Endnu en gang tak for hjælpsomheden.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |