|
Gamle fotos trukket alt for lange |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Juli-2021 kl. 21:39 |
|
Det troede jeg ikke, man kunne i gamle dage... Det ene link viser hvordan jeg synes, det bør se ud, hvad format angår... https://ibb.co/HtBm7z0
Det andet link viser originalen: https://ibb.co/6FZ8gvt Jeg forstår ingenting - og har IKKE ændret noget i scanner eller Gimp... Og jeg kan tilsyneladende ikke mere indsætte billeder i forum-indlæg mere... Får en 503-fejl.
Redigeret af mnielsen - 11-Juli-2021 kl. 21:43 |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Prøv at scanne noget med kvadratiske tern, så du får opklaret om det er scanneren.
Hvis slæden i scanneren bevæger sig trægt, bliver billederne lange.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
|
Det underlige er, at de fysiske billeder ser sådan ud, altså, er det jo ikke scanneren? Andre billeder, scannet samme dag er godt nok i orden. Dem, som er så lange, er ca. 4 X 8 cm. Her er ét, som måler ca. 7,5 X 11 cm: ![]() Redigeret af mnielsen - 12-Juli-2021 kl. 19:17 |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
![]() |
||
|
Nåh... Efter nogen tids søgning, fandt jeg noget ternet papir. INTET i vejen med den gamle slæde!! ![]() Og kan ikke indsætte billeder fra imgbb.com, en gang imellem... Så her er link i stedet for:
|
||
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
|
Er det originalerne, der er for lange, eller er det de scannede billeder?
Jeg har måske misforstået spørgsmålet :-)
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
|
Det ser ud som om det er noget med dine scanningsindstillinger. Har du valgt foto, og ikke dokument som kilde? Og har du mulighed for at vælge output opløsning? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Det TROR jeg, du har... Ja. Det er los originalos, som er for lange... Men alligevel tak for tippet med at teste med ternet papir - så ved jeg det, hvis der skulle blive noget en anden gang.
|
||
||
![]() |
||
|
![]() |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Foto valgt, og ja - kan ændre Outputopløsning. Og, som du kan se det indsatte billede, scannet samme dag, der er intet i vejen med det. Se også mit svar til Brixen... For HELT at udelukke scanneren, så har jeg fotograferet billedet: https://ibb.co/NTs3vdk
Redigeret af mnielsen - 12-Juli-2021 kl. 20:32 |
||
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
|
Det scannede billede er 3900x6500, mens originalen er 3900x7500, altså bliver det scannede billede for bredt. Flemming
Redigeret af fltk - 12-Juli-2021 kl. 20:29 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Det kan ikke passe. Originalerne kan man jo ikke ændre på!!! Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
|
Jeg tror, min redigering i indlægget røg, så her er link til billedet, som jeg nu har fotograferet: https://ibb.co/NTs3vdk Der ses det tydeligt, at selve originalen er for lang - som om, det er blevet strukket...
|
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |