|
Forhandler svarer ikke? |
Besvar |
Forfatter | ||||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6228 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Juli-2021 kl. 07:35 |
|||
Jeg har købt en fjernbetjening til min søsters soundbar på ebay.de
Forhandleren har sendt en forkert fjernbetjening (Samsung), selv om der er et billede af den rigtige fjernbetjening (Panasonic) på fakturaen Så skrev jeg, at han skulle sende en ny fjernbetjening Siden har jeg intet hørt Er der et sted på ebay.de, jeg kan skrive til, så de griber ind og tager kontakt til forhandleren? Kan ikke lige finde noget
|
||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Har du kigget her
|
||||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du kan ikke skrive til dem, altså bare sende en mail, du skal gøre en indsigelse via deres system som beskrives her: https://pages.ebay.com/al/en-us/coverage/BuyerProtectionForBuyers.html Alternativt skal du gøre det gennem paypal, og sige varen ikke er den rigtige - de vil så i 99.99999% af alle tilfælde give køberen ret og refundere pengene. Personligt ville jeg dog starte med at gøre det gennem eBay. |
||||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hej. Jeg har handlet på eBay og betalt med Paypal i mange år. I de få tilfælde hvor det er gået galt. Som regel udeblevet eller meget forsinket vare, bør man bare bede Palpay om, at betale alle sine penge tilbage. Og så bestille den samme vare hos en anden forhandler. Det med, at bare om en anden fjernbetjening er en dårlig måde at gøre det på. Det er mange udenlandske forhandlere slet ikke gearet til. Og hvem skal så betale for returnering af den oprindelige. Mange forhandlere vil blive frække og kalde det en ombytning efter kundes ønske. Så mit råd er desværre, at bede om alle dine penge og købe en anden et andet sted. Hilsen Carsten. |
||||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6228 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja, det er da det nemmeste
Hvordan får jeg pengene tilbage, kan ikke lige se link til Paypal?
|
||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hej. Jeg ved ikke om du har købt på den Internationale eBay.com eller på den Tyske ebay.de? Eller om du har betalt med PayPal eller et Kredit kort? Men hvis du har købt fra den Internationale eBay.com kan du bare følge det link der tidligere er postet: Hvis du har købt hos eBay.de skal du finde det tilsvarende tyske link. Hilsen Carsten. |
||||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5286 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ellers ind på din Paypal konto og find betaling for pågældende handel, og opret sag derfra - indenfor 6 måneder fra køb. Sælger vil nok forsøge at sno sig udenom, men lav bevismateriale til Paypal i form af billede af modtaget enhed, og faktura for det der skulle have været sendt. Jeg har prøvet flere gange med kinesere, de har altid tabt sagen.
|
||||
Mvh. JørgenT
|
||||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Uanset om han har købt på den ene eller den anden side, er fremgangsmåden den samme. Find produktet under dine købte produkter, og vælg "more actions" og derefter at der er et problem med ordren. Man kan også sagtens gøre dette fra den engelske side, selvom varen er købt på .de sitet. |
||||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Man giver naturligvis sælgeren mulighed for at rette fejlen inden man klager til betalingsudbyderen - alt andet er uopdragent. |
||||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hej. Det er naturligvis en god ide ved en fysiksk eller almindelig postordre handel. Men ved køb på eBay vil jeg anbefale, at man bruger eBay standard procedure, og IKKE opfinder sine egne. Når man opretter en eBay klage, sender eBay klagen til forhandleren og giver dem 3 dage til at svare. Mange forhandlere tilbyder at sende varen igen eller at betale pengene tilbage. Det gør de for IKKE at få for mange dårlige sager, og til sidst blive udelukket fra eBay. Her vil jeg anbefale at man vælger pengene, for hvis man vælger en ny vare og den skulle have samme problem, er køberen ikke sikret længere, da sælgeren jo har løst klagen iføge aftale med køberen. Efter en klage behandling hos eBay, hvor forhandleren har svaret. Kan jeg ikke se noget uopdragent i, at som sidste mulighed at kontakte betalingsudbyderen og spørge om hvordan de syntes, at man kan komme videre. Det drejer sig om at bruge de standard procedure som eBay har lavet. Og om IKKE at opfinde sine egne. Så går det meget nemmere. Hilsen Carsten. |
||||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6228 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Forhandleren har givet lyd fra sig, har bedt om - og fået - et foto af den forkerte fjernbetjening
|
||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvad snakker du om? Der er bogstaveligt talt en "produktet jeg har modtaget er ikke som annonceret" knap på ebay præcist som jeg har beskrevet det. Det giver sælgeren chancen for at rette fejlen, går du direkte til Payal får sælgeren typisk IKKE denne mulighed, de trækker blot pengene fra hans konto og så står han uden produkt og uden penge.
Nej det gør de ikke "for ikke at få for mange dårlige sager" - det gør de for at afhjælpe en fejl. Du er præcist lige så godt sikret på den næste fremsendte vare. Det er lodret forkret at du skulle være ringere stillet fordi varen bliver ombyttet - Klagen er først løst når køber har modtaget en korrekt og funktionel vare (eller pengene retur).
Men det var bare ikke det du skrev, du skrev "I de få tilfælde hvor det er gået galt. Som regel udeblevet eller meget forsinket vare, bør man bare bede Palpay om, at betale alle sine penge tilbage. Og så bestille den samme vare hos en anden forhandler." altså uden et ord om at klage gennem ebay.
Hvem har opfundet noget? Hilsen Kasper, der omsætter for rundt en kvart million på ebay årligt.
|
||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |