|
Disney+ og lydkvalitet |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-August-2021 kl. 11:58 |
Vi har lige fået Disney+ men jeg synes lydkvaliteten er noget sløv på de par film/serier jeg har set:
- Pirates of the Carabien - Salazars revenge - Mandalorian Jeg streamer med min AppleTV4k (Lyd: Auto, ATMOS brug) og bruger en Denon X4300 revceiver. Hvad synes i andre og nogen der ved om de reducerer lydkvaliteten? |
|
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1166 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyden er meget lav, men hvis man skruer op, fejler kvaliteten ikke noget.
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1385 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv nogle af de gamle Star Wars film. Her er der god surround lyd med masser af 'atmos' lydeffekter, synes jeg.
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12317 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lydniveauet på Disney+ er rigtigt nok lavere end hos de fleste andre streaming-tjenester, men lavere lydniveau på et lydspor er ofte lig med højere lydkvalitet. Bare skru lidt op.
|
|
longlife
Ny bruger Oprettet: 18-September-2007 Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
|
Havde samme oplevelse i går. Skulle afteste min nyinstallerede Sonos Arc via et LG GX og ATV 4K 2021. Sonos ARC'en er parret med en Sonos Sub og to Sonos One som baghøjtalere.
Satte The Martian til at afspille på Disney+ og syntes lyden var noget flad. Ser at Disney+ ikke har Dolby Atmos lyd på denne film. Afspiller så The Martian købt på Apple iTunes store, og her er lyden i Atmos. Kæmpe forskel i lydkvalitet! Lidt skuffet over Disney+, da de på billed-siden er rigtig gode, men lyden halter åbenbart lidt.
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kunne vel også argumentere, at du har købt filmen på iTunes, men forventer samme kvalitet for noget du betaler flatrate for ... er det rimeligt? Lyden er immervæk heller ikke den samme på TV2, som den er på Blu-ray.
Jeg synes personligt lyden er helt fin på Disney+. Rigeligt med dynamik. |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
ARTISTEN
Super bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 468 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har set de to ovennævnte film , og kan heller ikke nikke genkenden til dårlig lyd, det virker bedre end Netflix , hvor lyden er svingende, der er måske også tale om fejl , når man skriver 5.1 og lyden er 2.0 på Netflix
Redigeret af ARTISTEN - 21-August-2021 kl. 21:29 |
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm ser ud til jeg blot skal skrue op, men synes nu der mangler både punch og dynamik.
Never mind, Mandalorian blev et kort besøg. B-film agtig, masse produceret og slet slet ikke på George Lucas niveau.
|
|
moler
Bruger Oprettet: 02-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
Funktioner
Tak(0)
|
skulle lige til at at lave en tråd om det samme emne :) bare vedrørende stream tjenester generelt. Jeg oplever det samme med at der mangler punch og dynamik på både netflix og amazon prime. Det er især ved action scener at jeg syntes at lyden kan "forsvinde" lidt så lyden virker lavere end i scener uden action.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du tjekket om der er 'nat-tilstand', 'dæmp høje lyde' eller lignende slået til på din afspiller, receiver eller anden enhed i kæden?
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
moler
Bruger Oprettet: 02-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
Funktioner
Tak(0)
|
det er kun ved stream og Dolby digital. Lyden er fin ved HD lyd som DTS-HD
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men det er vel ikke samme afspiller, som du bruger til hhv. Blu-ray og streaming?
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |