|
Spg. til opsætning c1 65" |
Besvar |
Forfatter | ||
Vistrup
Guld medlem Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-August-2021 kl. 14:43 |
|
Hej Gutter,
Jeg har bestilt et 65" LG C1. Jeg har lidt småting jeg er i tvivl om, som jeg håber I kan hjælpe mig med. TV'et skal spille sammen med en ældre Onkyo 508 forstærker (burde måske skiftes?) samt 2 x miniopods og en c8 Dali sub. Jeg påtænker at købe en ps5 når muligt. Dertil har jeg et apple tv som jeg gerne vil styre alt igennem. 1. Hvordan ville I opsætte dette? Jeg tænker ift. HDMI kabler. Skal alt udstyr køres til reciever og derefter ét HDMi kabel til TV? 2. Jeg vil gerne udnytte HDMI 2.1. Hvordan ved jeg om mine nuværende kabler understøtter 2.1? Hvis jeg vil udnytte 2.1 kan jeg vel ikke køre alt igennem min reciever? Hjælp en fortabt uvidende sjæl :)
|
||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ældre Reciver, den er vel næppe UHD kompatibel, så du kan ikke tilslutte en ATV til den og få UHD på TVet, den skal så direkte på TVet, men så er spørgsmålet kan TVet videreføre multikanal lyd til Reciveren via ARC. Kablerne. Hvis der står 2160 på displayet når ATV er stillet til det, så er det UHD.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Hvis signalet køres igennem receiveren, så skal den understøtte HDMI 2.0a for 4K60 HDR og HDMI 2.1 for 4K120 HDR. Ellers falder signalet fra PS5 tilbage på laveste fællesnævner i kæden.
Hvis du forbinder PS5 til TV først og så videresender lyd til receiver med HDMI ARC, så får du højest 2.0 PCM. Din receiver skal så lave et LFE signal til subwooferen ud af dette. Der bør ikke bruges bitstream på en spilkonsol da det medfører forsinkelse på spillyd. Hvis du vil have både højeste video- og lydformat/kvalitet, så skal du enten have en receiver med HDMI 2.1 passthrough (hvis alt skal igennem receiver) eller en receiver med eARC på HDMI 2.0 (hvis afspillere/konsol tilsluttes TV først). Hvis du ikke allerede er bekendt med det, så er der mange problemer, sågar defekter, med de første HDMI 2.1 receivere.
Redigeret af Rasmus Larsen - 28-August-2021 kl. 15:31 |
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Vistrup
Guld medlem Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svar.
Hvis jeg forbinder alt til receiver og dernæst TV til receiver via HDMI arc så vil jeg vel få den gode lyd men "blot" full HD? ... Og så vente til der er en god og ordentlig receiver på markedet der kan tage HDMI 2.1 for så at få 4K? Den er alligevel så gammel at en udskiftning snart er på plads.
Redigeret af Vistrup - 28-August-2021 kl. 20:05 |
||
LG C1 65"
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der vil videreføres 2.0 lyd ikke andet.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Vistrup
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, fra tv signal men vel ikke fra Apple tv, ps5 mv.?
|
||
LG C1 65"
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og når lydsystemet består af et sæt minipods og en subwoofer, er det også rigeligt….. Klaus
|
||
Vistrup
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er vel kun på alm tv at det er 2.0? Går ud fra jeg får fuld lyd på ps5 og Apple tv hvis det køres i receiver. Er klar over jeg kun har stereo, men overvejer at opgradere til surround.
Redigeret af Vistrup - 29-August-2021 kl. 20:47 |
||
LG C1 65"
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du går glip af både 4K og HDR, hvis du kører signalerne igennem receiver først. Jeg synes da, at det er et stort kompromis, når der ikke er surround i opsætningen pt.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |