|
"sløjfedåse" |
Besvar |
Forfatter | |
kenp
Guld medlem Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-September-2021 kl. 13:09 |
Hejsa
Jeg er langt om længe (ca. 8 år efter mine første tanker), komme til at skulle skifte til COAX. Men udfordringen er at jeg skal finde en sløjfedåse, som jeg skal bruge på mit første stik. som er med returvej.... (eller virker alle sløjfedåser?) for mit første stik, dur ikke til at have router stående, alt andet samles på mit loft, hvor antennestik går direkte ind i forstærker.. Hvad skal jeg sætte ind før forstærker for at skille data fra TV? Kan det betale sig at droppe helt første stik, også montere https://www.avxperten.dk/antennestik-adaptere/f-connector-samleled.asp ind i stedet for første stik.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er ikke Returvej i en sløjfedåse.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
kenp
Guld medlem Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
Funktioner
Tak(0)
|
ja, så for at slippe for kabler på tværs af huset ;-) så skal jeg sløjfe det første stik, for at få det op på loftet.
Men så giver det også mening, at jeg ikke kunne finde nogle, jeg må lige måle kabel tykkelser, også få det hjem. da den nye (pt. ekstra) begynder den 14. september.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er næppe heller Returvej i forstærker, det bruges ikke mere i de godkendte, så data skal skilles ud fra TV signalet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4696 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her i huset sidder der en splitter der hvor coax går ind i teknikskabet. Så her er modem/router også monteret.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
kenp
Funktioner
Tak(0)
|
Ville montere sådan en på loftet før forstærker, også den ene til forstærker, også den anden til modem/router fra yousee
|
|
kenp
Funktioner
Tak(0)
|
Gid mit startede i teknikskab ;-) men det kommer først til at ske, hvis jeg skal skifte kabel hele vejen ude fra.. da det som kommer ind, er støbt fast under dele af huset....., hvis jeg kan komme en anden vej rundt om huset, men skal så grave en del selv....
|
|
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 775 |
Funktioner
Tak(0)
|
En tv/data-splitter er bedre egnet, da returvejen er spærret i tv-udtaget. Det giver en anelse lavere dæmpning i returvejen og bedre beskyttelse af de enheder, som sidder på tv-udtaget (de kan blive forstyrret af det signal, som modemmet udsender).
|
|
kenp
Funktioner
Tak(0)
|
det var denne jeg mente (nu skal jeg så lige se om det var den forkerte jeg bestilte
|
|
kenp
Funktioner
Tak(0)
|
Lige en opfølgning, har fået mit net til at virke.
Skillefilter monteret på loftet, men dog ikke fjernet mit første stik.. da jeg ikke har gidet bøvle med det. Jeg har det igennem jeg skal have med den hastighed/latensy jeg forventer, men hvis jeg skal længere op i hastighed, så må jeg nok hellere tage mig sammen, eller lade teknikker gøre det, da de alligevel, skal ud, hvis jeg skal opgradere.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |