recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - billed kvalitet  pana/pio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbilled kvalitet pana/pio

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Emne: billed kvalitet pana/pio
    Sendt: 08-Januar-2007 kl. 12:08

hej.

dette er ikke for at starte igen hvilken der har bedst billed.

men selv om de to tv hænger ved siden af hinanden i en butik kan man da

ikke på den baggrund se hvilken en der bedst.

du skal først og fremmest ha de to tv stillet i standard instilling

og så begynde selv at justere til du syntes at det er passende billede

men hvem for lov til pille selv det gør de færreste.

altså hvis panaen står i fabriksinst. og pio er trimmet optimalt jaså vil

folk jo sige pio er langt det bedste og omvendt.

hvor mange herinde har selv fåer lov at pille ved tvet i en butik.

garanteret ikke ret mange så dem der siger det ene er bedre end andet

har  de virkelig gennemjusteret de 2 tv optimalt.

forøvrigt så er pana  42 pv 60 nr, 1, i billedkvalitet i det tyske blad video

og de har vel lidt mere forstand end vi andre som i fona så pioner

og så flere dage efter så panasonic et andet sted og på den baggrund

så fortæller at det ene var bedre end andet

mvh   ole post

Ole Hansen
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 13:01

Jeg købte først et pana, men var absolut ikke tilfreds, da jeg fik det hjem i stuen og fik sat indstillingerne efter bedste evne.

Jeg leverede det tilbage til butikken, til min kones store fortrydelse. Men jeg forsikrede hende for at hun ville takke mig senere.

Jeg har nu fået et Pioneer i stedet for og er meget glad for det, billedet er efter min mening tydeligt bedre. Det har overhovedet ikke den samme tildens til efterslæb som pana’en har.

Det er bare min ydmyge oplevelse med de to apparater. Så er jeg for øvrigt ligeglad med hvad nogle kloge hoveder nede i Tyskland siger.

ps. konen har takket mig efter bedste evne

Redigeret af -C5- - 08-Januar-2007 kl. 13:02
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 13:11

Og min holdning er at Pio ikke er 6000 kr mere værd for et pænere design...

Billedekvaliteten er meget tæt - de kæmper lidt om de forskellige parametre.

Så pointen er at det er individuelt hvad der er bedst. Hvorvidt et tysk magasin kårer den ene fremfor den anden kan man tage som pejling, men jeg synes det er tragisk hvis man lader sig styre af andres meninger og køber ubeset...

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Jeg købte først et pana, men var absolut ikke tilfreds, da jeg fik det hjem i stuen og fik sat indstillingerne efter bedste evne.

Jeg leverede det tilbage til butikken, til min kones store fortrydelse. Men jeg forsikrede hende for at hun ville takke mig senere.

Jeg har nu fået et Pioneer i stedet for og er meget glad for det, billedet er efter min mening tydeligt bedre. Det har overhovedet ikke den samme tildens til efterslæb som pana’en har.

Det er bare min ydmyge oplevelse med de to apparater. Så er jeg for øvrigt ligeglad med hvad nogle kloge hoveder nede i Tyskland siger.

Efterslæb? Den må du uddybe.

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Efterslæb? Den må du uddybe.

Ja helt ærligt,  C5 ....... Er du nu også helt sikker på, at det ikke bare var et af Panasonics LCD-skærme, du først havde hjemme?

LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 15:14
Pioneer er samlet set et bedre TV, med bedre billedkvalitet, men det koster også en pæn slat ekstra. Jeg synes selv jeg er temmelig kræsen, og jeg havde også et godt CRT TV før, men jeg havde kun råd til PV60, som da heldigvis også er et betydeligt bedre TV end jeg havde før!

Men havde jeg råd, som jeg har skrevet mange gange før her på siden, så var det blevet Pioneer...

Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

du skal først og fremmest ha de to tv stillet i standard instilling

Nej, begge TV skal helst indstilles ordentligt af en ISF-kalibratør, og på en måde der passer til omgivelserne. Sådan gør de f.eks. hos TC, så du faktisk har ret gode muligheder for at bedømme kvaliteten af de to TV overfor hinanden, hvis du smutter ned i Århus-afdelingen.

Redigeret af Naiera - 08-Januar-2007 kl. 15:18
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 18:14
EFTERSLÆB på PV60 

hvordan har du fået den til at lave EFTERSLÆB?

selv ved dårlige signaler får jeg ikke det mindste efterslæb
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 18:41

Ja! du kan være ganske sikker. Det var Pana's plasma 42" Jeg havde med hjemme (Ellers har de snydt mig hos TC)

Man kan også se forskellen i TC's butik der hænger de lige ved siden af hinanden.

Da jeg i første omgang købte Panaen ville jeg helst have haft Pioneeren, men netop fordi det er så meget dyrere valgte jeg Panaen. Men men men, jeg var ikke tilfreds. Så jeg returnerede det og købte Pioneeren i stedet for, et køb jeg bestemt ikke har fortrudt.

Det efterslæb jeg skrev om er når man fx ser nyhederne hvor studieværten er helt tæt på og vedkommende bevæger hovedet en lille smule mens han/hun taler. Så kan man se i områder som panden og kinderne, at det er som om de hænger eller ikke helt kan følge med.

Hos TC havde de også talt om det, de mente at det specielt var på TV2 problemet var. Det er muligt at det hænger meget sammen med signalet. Men nede i TC butikken kan man sammenholde de to TV direkte og her er der ingen tvivl. Der har Pioneeren ikke samme problem med efterslæb som Panaen har.

Men alt i alt er det selvfølgelig noget man må gøre op med sig selv, om man synes at det er de ekstra 7000,- værd.

Da et 42” Tv fylder godt i stuen betyder det noget hvordan det ser ud også i slukket tilstand. Men det vil for mig ikke være nok til at give 7000,- mere.

Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 18:51

Det efterslæb jeg skrev om er når man fx ser nyhederne hvor
studieværten er helt tæt på og vedkommende bevæger hovedet en lille
smule mens han/hun taler. Så kan man se i områder som panden og
kinderne, at det er som om de hænger eller ikke helt kan følge med.

Det lyder som om der var noget DNR eller MPEG-DNR slået til.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 18:53

Ja! du kan være ganske sikker. Det var Pana's plasma 42" Jeg havde med hjemme (Ellers har de snydt mig hos TC)

Man kan også se forskellen i TC's butik der hænger de lige ved siden af hinanden.

Da jeg i første omgang købte Panaen ville jeg helst have haft Pioneeren, men netop fordi det er så meget dyrere valgte jeg Panaen. Men men men, jeg var ikke tilfreds. Så jeg returnerede det og købte Pioneeren i stedet for, et køb jeg bestemt ikke har fortrudt.

Det efterslæb jeg skrev om er når man fx ser nyhederne hvor studieværten er helt tæt på og vedkommende bevæger hovedet en lille smule mens han/hun taler. Så kan man se i områder som panden og kinderne, at det er som om de hænger eller ikke helt kan følge med.

Hos TC havde de også talt om det, de mente at det specielt var på TV2 problemet var. Det er muligt at det hænger meget sammen med signalet. Men nede i TC butikken kan man sammenholde de to TV direkte og her er der ingen tvivl. Der har Pioneeren ikke samme problem med efterslæb som Panaen har.

Men alt i alt er det selvfølgelig noget man må gøre op med sig selv, om man synes at det er de ekstra 7000,- værd.

Da et 42” Tv fylder godt i stuen betyder det noget hvordan det ser ud også i slukket tilstand. Men det vil for mig ikke være nok til at give 7000,- mere.

Det er fordi du har sat "sharpness" eller anden billedeforbedring til/for højt. Jeg kan også fremprovokere dette fænomen med forkert indstilling.

Det er noget man lægger mærke til på en 50" !

Edit:
Dette fænomen blev iøvrigt "behandlet" i en anden tråd, hvor konklusionen var forkert indstilling.

Redigeret af nextgeneration - 08-Januar-2007 kl. 19:02
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:05

Jeg er enig i at nogle af de nævnte filtre kan have en indfkydelse på det nævnte problem.

Men som Naiera skrev "Nej, begge TV skal helst indstilles ordentligt af en ISF-kalibratør, og på en måde der passer til omgivelserne. Sådan gør de f.eks. hos TC, så du faktisk har ret gode muligheder for at bedømme kvaliteten af de to TV overfor hinanden, hvis du smutter ned i Århus-afdelingen"

Og som skrevet var der en tydelig forskel engående netop denne problemstilling hos TC i Århus.

Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:13

Men som Naiera skrev "Nej, begge TV skal helst indstilles ordentligt af en ISF-kalibratør, og på en måde der passer til omgivelserne.

Sikke noget vrøvl !

Man skal bare slukke for alle billedeforbedringsfeatures ....

Redigeret af nextgeneration - 08-Januar-2007 kl. 20:14
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu