|
Mærkeligt DRTV problem |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-November-2021 kl. 10:37 |
|
Det er sjældent jeg benytter DRTV, men i dag ville jeg se en udsendelse jeg havde misset. Det skete på mit TV, som er tilsluttet internettet med kabel. Det blev en elendig oplevelse, for udsendelsen stoppede ca hvert ½ minut og kunne først køre videre efter yderligere ca. ½ minut. Efter få minutter blev jeg træt af det og skiftede til min PC med wifi. Her kørte hele udsendelsen fejlfrit uden pauser. Er der en god forklaring på det? Jeg mener jo, at en kablet forbindelse altid burde være wifi overlegen. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Jeg kan ikke huske om det er dig der har, en ikke så hurtigtig internet forbindelse, men som så er 'gratis'? Men ved streaming vil player altid oprette en buffer. På et TV vil bufferen altid være mindre p.g.a. TV's mindre hukommelse. Hilsen Carsten. |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er ingen forskel om det er kablet eller wifi, så længe TV’et fungerer korrekt. Det tyder på for lille netværksforbindelse eller TV ikke har tilstrækkelig buffer kapacitet.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo, det er mig. Min forbindelse er kun på 4 mbit. Hvis det skal gå hurtigere bruger jeg min telefon som hotspot - den leverer 20-25 mbit. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg forstår ikke rigtig det med for lille netværksforbindelse - det er jo den samme forbindelse jeg sender videre via wifi til min PC. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så må det jo være TV’et. Bruger du den nye eller gamle afspiller til DRTV? Jeg havde også problemer med gnidningsfri afspilning af DRTV på mit gamle TV fra 2017. Men så brugte jeg den gamle afspiller via DR2.
Redigeret af Munch - 11-November-2021 kl. 12:18 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg gik ind fra DR1. Næste gang vil jeg prøve DR2 for at se om det gør nogen forskel. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Med en 4 mbit internet forbindelse vil jeg normalt anbefale, at man downloader programmet før at man ser det. Men programmet TV4Ever virker ikke før der kommer en ny version: Men jeg tænker på, om DRTV på PC bruger adaptive bitrate, hvor PC'en justerer hastigheden efter hvad der er muligt, og TV'ets App ikke gør? Men jeg syntes IKKE, at jeg nogen sinde har læst om adaptive bitrate med DRTV? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 11-November-2021 kl. 12:27 |
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvornår kommer den? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1167 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den er kommet. Du kan optage fra DRtv nu.
|
||
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
DR har lavet en app der ikke virker ordentligt på Samsung der er fra før 2018, så fjerne DRTV appen og benyt hbbtv via samsungs hbbtv app.
DRTV Appen giver en masse fejl på mit Samsung fra 2016. Det fryser, spontant skift af input osv. |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. TV4Ever er et gratis Windows program. Det er en udvidelse (Extension) til Chrome browseren. Optagelserne kan så bagefter afspilles på TV'et, enten via netværket eller en ekstern USB Harddisk. Hilsen Carsten. |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |