|
Har jeg fået korrekt svar? |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-November-2021 kl. 10:20 |
||
Jeg stillede forleden Stofas kundeservice følgende spørgsmål:
"I forbindelse med Stofas fremtidige overgang fra coax til fiber ønsker jeg fortsat at modtage mit TV signal som DVB-C. Jeg kan forstå, at det kræver en boks/converter, der converterer ethernet signalet om til DVB-C.
I dag har jeg så modtaget følgende svar: "1. For at convertere dit signal når du kommer over på fiber skal bruge det der hedder en F-connector. Kan du se her: https://www.av-connection.dk/?PGr=14774 Den skal skrues op i fiberboksen, så tilslutter du dit antennekabel her til, så har du et DVB-C signal. Du kan ikke convertere dit ethernet kabel om til DVB-C signal desværre.2. Ja det vil som minimum kræve en 30/30Mbit." Jeg synes det lyder alt for simpelt med en F-connector, og hvis signalet allerede er DVB-C, hvorfor kræver det så en hurtigere internetforbindelse? Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvorfor lyder det for simpel ?
Det betyder jo bare at den fiberboks de monterer har det indbygget, det har min 10 år gamle Cambridge fiberboks feks
|
|||
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 787 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fiberboksen spytter et DVB-C-signal ud, så du skal blot koble et antennekabel på. Det med minimum 30/30... Det handler om noget andet, da DVB-C ikke bæres af internetsignalet.
|
|||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har du et modelnummer eller link til din Cambridge fiberboks? Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det forstår jeg meget bedre, det vil sige at jeg ikke har fået korrekt svar fra Stofa. Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
|||
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det kan være, at 30/30 er deres laveste hastighed på fiber... Dvs. svaret kan godt være korrekt, men konteksten er en anden. :-)
|
|||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tvivler meget på at det er sådan en du får monteret
|
|||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
||
Naturligvis ikke, hvis modellen er 10 år gammel. Det er mere for at se tilslutningsmulighederne. Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
|||
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad skulle så bære dvb-c siganlet? Naturligvis bærer internet signalet tv signalet, fiberboksen modtager fiber ind og har så en ethernet og dvb-c ud. DVB-C signalet fra f-connector stikket tager kapacitet på fiberen, nok derfor der er krav om 30/30
|
|||
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
||
DVB-C bliver båret af en separat (analog) bølgelængde i fiberen. Der sidder ikke en QAM-modulator i sådan en fiberboks, så ip til dvb-c kan ikke lade sig gøre.
Redigeret af bubbleboy - 25-November-2021 kl. 12:13 |
|||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kan forstå der er lidt forvirring omkring dette. Spændt på hvad det munder ud i når jeg engang når dertil. Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
|||
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ud over den manglende QAM-modulator, så kan du overveje om det ellers giver mening... Hvis vi siger, at en tv-kanal i gennemsnit fylder 8 Mbit/s, så bliver det et ret trist DVB-C-signal, hvis tv-kanalerne tilsammen ikke må fylde mere end 30 Mbit/s.
Redigeret af bubbleboy - 25-November-2021 kl. 13:26 |
|||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |