|
Synology NAS Sync med Google Photos |
Besvar |
Forfatter | |
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1401 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-December-2021 kl. 18:24 |
Hej alle
Indtil for nyligt, kunne man mappe Google Photo som en mappe inde i Google Drive. Jeg har så haft min NAS til at lave sync af min Google Drive, og dermed også alle mine billeder på Google Photo. Denne mulighed har Google desvære lukket nu, så i øjeblikket har jeg ikke nogen sync af mine billeder mellem Google Photo og min NAS. Nogen der kender til en mulighed for at kunne synkronisere billeder mellem en Synology Diskstation og Google Photo?
|
|
Mvh Jesper
|
|
floe
Bruger Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hejsa
Prøv at se denne: https://www.cbackup.com/articles/synology-sync-google-photos-6688.html
|
|
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270 Theta DSPro Prime |
|
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
Den har jeg kigget på. Det kan ikke køre på en NAS, men kun på en Windows maskine.
|
|
Mvh Jesper
|
|
uscallesen
Junior bruger Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan bruge Google Takeout - Den kan gemme direkte til en mappe på Google Drive - og denne kan du sync'e til NAS'en med Synology Cloud Sync. Har selv brugt det - det virker glimrende hvis du ønsker at tage en lokal backup af dine billeder. Det er IKKE pisse godt hvis du vil bladre i de billeder du sync'er da Takeout eksporterer dem som GB størrelses Zip filer :)
|
|
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
Google Takeout henter jo blot det man ønsker, altså download, dvs. fra Google til hvor man ønsker.
Der er ikke nogen form for synkronisering. Ja jeg kan hente alle mine billeder, og opbevare dem på google drive, og lade min NAS lave synkronisering på denne, men det er ikke synkronesering mellem NAS og Google Drive jeg ønsker, men synkronesering mellem NAS og Google Photo. Eneste løsning jeg pt. kan komme på, er at lade min windows PC lave synkronesering mellem min NAS og Google Photo via Googles Drive App til windows, så længe den stadigvæk kan det.
|
|
Mvh Jesper
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |