|
SACD afspiller - hvilken? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-December-2021 kl. 19:10 |
|
Med vægt på audiofil afspilning af SACD - er der nogle med erfaring på følgende:
1. opfylder ønsket om multichannel (5.1) 2. kompromis, kun med 2ch., men til gengæld en netværksafspiller (fremtiden?) med i købet.... Reviews/test er, som altid, fyldt med lovord... men sjovt nok nævner ingen af dem lyden/kvaliteten vedr. SACD afspilning !? Bond Redigeret af bbond - 11-December-2021 kl. 13:41 |
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det pladsmangel der gør du vælger en UHD Blu-ray afspiller til det?
Har ingen erfaringer med de to afspillere der. Jeg har valgt en ældre Cambridge Audio Blu-ray afspiller med super lækker indbygget DAC, og så en anden UHD Blu-ray afspiller til filmene. Men det hjælper dig selvfølgelig ikke, hvis du ikke har plads til 2 afspillere.
|
||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ingen pladsproblemer Har seperat afspiller til: -/Film -/SACD - og det er her jeg mangler en afløser for min SONY 999ES...... -/CD Har kigget efter Cambridge Audio men syntes ikke de afspiller SACD ? Ps. er egentlig ligeglad om de kan afspille andre formater og hvilke - bare de kan håndtere audiofil SACD og gerne i multichannel. BOND Redigeret af bbond - 10-December-2021 kl. 08:24 |
||
vanzandt
Bruger Oprettet: 13-August-2008 Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej , er bare nysgerrig , kan du høre forskel mellem SACD og alm. CD.
|
||
bbond
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, og det kan du, og alle andre også... Bond |
||
vanzandt
Bruger Oprettet: 13-August-2008 Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok vi sidder tre gutter og høre , ganske vist under mere en 1 øl , blind test , ingen jeg mener BLIND
test og ingen kan , kan høre forskel på noget som helst . Tak , for året der gik , på trods af alt . Venlig hilsen Bobby.
|
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja de fleste redbook udgivelser lyder bedre.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Min Cambridge Audio Azur 751BD afspiller fint SACD. Virkelig en lækker maskine og langt mere robust og giver langt større følelse af kvalitet, end min UHD-afspiller (Sony UBP-X800M2) |
||
bbond
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan så spørge på en anden måde....
Hvis nu du stod i den situation at din Cambridge Audio ikke kunne aftaste skiverne mere (som med min SONY999ES) - hvad ville du så købe som erstatning i dag? Bond |
||
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
|
En dedikeret SACD tror jeg. Jeg synes ikke der er en ordentlig multi-afspiller på markedet længere. Cambridge og Oppo har begge trukket stikket på UHD afspillere. Det var de eneste der havde min interesse.
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du ikke haft denne med i dine overvejelser? Kender dog ikke til kvaliteten af dens dac, men den benytter Burr-brown 1690, det er klart at det omliggende kredsløb skal følge med, men måske et forsøg værd at lytte på.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
bbond
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo, den nævner jeg jo i første indlæg... Bond |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |