|
Netværk i forbindelse med renovering |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Januar-2022 kl. 12:59 |
|||
Hej Rec.
Jeg har brug for vejledning. Jeg er igang med at renovere vores nykøbte hus fra 1965. Og i den forbindelse har jeg trukket nye datakabler/antennekabler til stuen. Dem har jeg besluttet skulle ledes ned i kælderen hvor jeg har vores eltavle og gulvarmestyring, da jeg så vil lave et teknikrum i et fremtidigt bryggers. Jeg snakkede derfor med Yousee om at få trukket et nyt kabel fra boksen ude på vejen og hen til det rigtige rum (lige nu er der trukket et hen til væggen i køkkenet) Vores hus er 126kvm og 55 kvm kælder. Jeg har planer om at sætte en switch i mit tv bord som kan skabe kabelforbindelse til playstation, tv, forstærker, apple tv m.m. Men jeg er nervøs for om WIFI'en bliver stærk nok i huset når routeren ryger i kælderen? Hvad ville i gøre? Bør jeg investere i noget MESH? Havde kigget lidt på Googles? Eller er der andre løsninger der vil være at foretrække?
|
||||
![]() |
||||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Træk kabler til accesspunkter, nu du er igang med kabeltrækkeriet.
|
||||
![]() |
||||
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
|||
Jeg får spartlet i dag, så træk af kabler i stuen er no go herfra.
Redigeret af friedel - 05-Januar-2022 kl. 13:34 |
||||
![]() |
||||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
|||
hvis jeg forstår det rigtigt, så ryger dit modem (som leverer wifi) ned i kælderen ?
Hvis ja, så kan du sagtens stadig redde den, da du kan sætte et AP (access punkt) i stuen der hvor du tænker at have en switch. |
||||
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
||||
![]() |
||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9421 |
|||
Mesh giver ikke et stærkere signal nede fra din kælder. Kabel op til stue etagen med et ap
|
||||
![]() |
||||
|||
Nok bare fordi jeg ikke ved bedre :) Kan du anbefale et acces punkt? Og er det ligesom en ekstra router? Så er der vel ingen grund til en switch? Og AP'en kan den bare kobles til det udtag jeg har sat i væggen? |
||||
![]() |
||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9421 |
|||
Du har kun en router i dit setup. Du kan købe en ekstra router, den skal dog konfigurer til at køre som accesspunkt. Hvis din enhed har flere porte, så kan den også være switch. Så kort sagt: Træk et kabel fra din nuværende router, sæt det i uplink porten på den enhed du køber. Konfigurer enheden til AP-mode.
|
||||
![]() |
||||
|||
Du må undskylde hvis jeg ikke helt er med. Hvis jeg får kablet ind fra boxen ude på vejen og tilslutter min router til det kabel via coax nede i kælderen. Herfra har jeg så trukket datakabel ud til stikkontakt i stuen. I det udtag kan jeg sætte et datakabel i og så videre til access punktet? Som så giver mig stærkt wifi i stueettagen? :)
|
||||
![]() |
||||
|||
|
||||
![]() |
||||
|||
Vil du anbefale fx sådan en her? TP-Link Archer AX10
Eller bør jeg kigge mere på sådan noget som dette: https://www.avxperten.dk/ubiquiti-access-point/ubiquiti-unifi-ac-pro.asp?gclid=Cj0KCQiAoNWOBhCwARIsAAiHnEg7oBQdWHeygR903pqGdZOCpiAQLalc0edc9XEESjZnf2WkewPPIYIaAsHzEALw_wcB
|
||||
![]() |
||||
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 238 |
|||
Du kan bare sætte en lille switch ved udtrækkene i i stuen og tilslutte et access point til den.
|
||||
![]() |
||||
|||
Jeg kan vel tilføje min AP direkte til udtaget?
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |