|
Stereo og surround setup |
Besvar |
Forfatter | |
home_user
Bruger Oprettet: 05-Januar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 74 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Januar-2022 kl. 21:38 |
Hej alle
Jeg har i dag et setup med en Denon AVR-2313 i et 5.1 setup. Går med tanker om at få mit gamle NAD stereo anlæg koblet til - af 2 grunde. 1) Vil gerne bruge NAD 2600 effektforstærkeren til at drive mine fronter. 2) Vil gerne kunne koble en pladespiller til - og så skal jeg bruge min NAD 1155 forforstærker. MEN...Hvordan hulen kobler jeg tingene sammen/til. Hvis jeg kun brugte effektforstærkeren er jeg med på at forbinder preout FL/FR på Denon til L/R indgangen på NADén....Men hvad så når jeg har forforstærkeren i spil?? Har mokket en Jørgen Clevin tegning sammen (det siger lidt om alderen på mig) |
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1109 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du tager front udgangen fra reciveren og sætter den ind i AUX indgangen på forforstærkeren eller CD indgangen, så skal du skrue helt op for forforstærkeren og din reciver styre så resten. Men det er en farlig affære fordi du selv skal huske at skrue ned efter film og inden du sætter andet på dit stereo setup.
Vil det ikke være nemmere at købe en separat riaa forstærker og sætte den imellem pladespiller og reciver, droppe forforstærkeren og fast have effektforstærkeren sat til din reciver? Frank
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
Funktioner
Tak(0)
|
Pladespiller til phono indgang på 1155 REC OUT fra 1155 til analog indgang på Denon forstærker. PRE OUT på Denon til indputs på 2600PE Så virker 1155 som RIAA og du kan styre volumen med din fjernbetjening. Klaus
|
|
home_user
Funktioner
Tak(0)
|
Slettet
Redigeret af home_user - 11-Januar-2022 kl. 08:51 |
|
home_user
Funktioner
Tak(0)
|
Slettet
Redigeret af home_user - 11-Januar-2022 kl. 08:52 |
|
home_user
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret. Jeg sad faktisk i går og kiggede på RIAA forstærkere, da jeg helst ikke vil bøvle med volume justering. Måske det det er det nemmeste - skal dog lige prøve det andet forslag af
|
|
home_user
Funktioner
Tak(0)
|
Takker. Det må jeg lige få prøvet og så overveje om det bliver løsningen eller en lille RIAA
|
|
rafgut
Bruger Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har et lignende setup hvor både surround-reciever og analog stereo forforstærker skal spille via samme effektforstærker. Jeg bruger sådan en phono-omkskifterboks: Jeg har løst det ved at preout fra analog forforstærker går til indgang 1 og preout-out fra surround-reciever til indgang 2 på omskifter. Og så fra omskifterens udgang til effektforstærker. Fungere upåklageligt. Der er selvfølgelig et lille manuelt drej på knappen, alt efter om der skal ses film ellers høres musik. Jeg har haft en riaa tilsluttet surround-recieveren, men det var bare ikke helt det samme, som at bruge den gode gamle analoge forforstærker ;-)
|
|
HenrikN
Bruger Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ca. samme setup. Jeg har fået det til at fungere fint med volume på kl. 12. Så man skal ikke nødvendigvis skrue helt op
|
|
Mvh
Henrik Nielsen |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |