|
Win10 SMB ? |
Besvar |
Forfatter | ||||
Seal
Bruger Oprettet: 07-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Januar-2022 kl. 09:12 |
|||
Hej,
Nogen der kan fortælle mig hvorfor Win10 bliver ved med at nulstille/ændre mine indstillinger når det kommer til SMB ? (Settings/Apps/Programs and Features/Turn Windows Features
On or Off/SMB 1.0-CIFS File Sharing Support) SMB 1.0-CIFS File
Sharing Support (3 underpunkter): 1 – SMB 1.0/CIFS Automatic Removal 2 – SMB 1.0/CIFS Client 3 – SMB 1.0/CIFS
Server Ofte når jeg
restarter PC, så er denne indstilling sat tilbage til default i Win10 ?
(default ”1” tilvalgt, ”2+3” fravalgt) Konkret er punkt
2+3 af ovenstående 3 punkter valgt fra efter restart – det kræver så manuel
tilvalg igen + restart, hvilket er brandirriterende. |
||||
Samsung QE75Q9FN / BenQ W1070 / 110" Lærred
VU+ 4K Zero / HTPC NUC / Synology NAS 2415+ / PS4 Pro Yamaha DSP5 / Yamaha NS700 5.1 Speaker Setup / ButtKicker LFE Kit |
||||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4799 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Microsoft? |
||||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||||
Seal
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja korrekt, MS Windows 10. Har så fundet ud af at den "automatic remover" som altid er tilvalgt, har den funktion at disable SMB1.0 efter nogle dage - Men jeg har jo brug for den mulighed sOM SMB1.0 giver (let tilgang til oversigt over filer mellem PC internt i huset + NAS server / samt flytning af filer imellem de samme enheder). Så hvis ikke man må bruge SMB1.0, hvad er alternativet så, som giver samme mulighed ?
|
||||
VU+ 4K Zero / HTPC NUC / Synology NAS 2415+ / PS4 Pro Yamaha DSP5 / Yamaha NS700 5.1 Speaker Setup / ButtKicker LFE Kit |
||||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4799 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Jeg mente nu, at Microsoft sikkert kunne fortælle dig det. Vi andre kan kun gætte
SMB 2.0 eller 3.0? Det kræver dog selvfølgelig, at andre enheder i hytten også kan bruge disse versioner. Se evt. her (hvis du ikke allerede har fundet den): How to detect, enable and disable SMB |
||||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||||
Seal
Funktioner
Tak(0)
|
|||
#HeartWare
Ok ja selvfølgeligt skulle jeg have læst det sådan (mht. microsoft), åbenbart ikke helt "Mandag" vågen ;) Tak for link, vil kigge nærmere på det - for uinder settings hvor jeg finder SMB1, har jeg indtil nu ikke kunnet se noget SMB2 - så kigger lige nærmere på den artikel der. Mange tak, og go' Mandag! :)
Redigeret af Seal - 24-Januar-2022 kl. 10:42 |
||||
||||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Hej. Citat: 'SMBv1 has significant security vulnerabilities and we strongly encourage you not to use it.' Fra ovenstående link: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-server/storage/file-server/troubleshoot/detect-enable-and-disable-smbv1-v2-v3
Jeg har ikke dit problem, og har lavet en bedre vejledning til nye versioner af Windows 10 om hvordan jeg slår SMB ver "1" fast til. Ved at følge den, mener jeg at du kan få løst dit problem. Nederst til venstre i 'Type here to search' RUN i Run App tastes 'optionalfeatures' Windows Feature skærmbilled kommer frem. tryk på '+' foran “SMB 1.0/CIFS File Sharing Support” sæt 'v' foran “SMB 1.0/CIFS Client“ 'OK* Efter ca 1 minut 'Restart Now' igen Nederst til venstre i 'Type here to search' RUN igen i Run App tastes 'optionalfeatures' igen Windows Feature skærmbilled kommer frem. Feltet foran er nu 'SORT' “SMB 1.0/CIFS File Sharing Support” Og kan clickes SORT ELLER HVIDT. SORT er SMB 1.0/CIFS File Sharing Support valgt til. Hilsen Carsten. |
||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |