|
Widescreen "gamerskærm" som USB-hub? |
Besvar |
Forfatter | |
Glennovich
Ny bruger Oprettet: 28-September-2011 Sted: Copenhagen Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Februar-2022 kl. 21:01 |
Hej! Jeg har en
udfordring som mit håb er I kloge mennesker, kan hjælpe med. Privat har jeg
Dell bærbar med dertilhørende Dell docking station, hvor mine to 24” skærme og fem
USB-enheder er tilkoblet. Nu har jeg så fået en Lenovo bærbar af arbejdet, men
den spiller ikke samme med min Dell docking station. Jeg vil gerne have et setup,
hvor jeg kan anvende begge computere på skift uden dobbelt op på docking
stationer og AC-adaptere. Lenovo’en til de dage jeg arbejder hjemmefra og min
private bærbar til alt andet.
Nu er jeg på udkig efter én stor widescreen til at erstatte mine to 24” skærme og jeg har ladet mig fortælle, at man kan anvende moderne skærme som USB-hub, der i visse tilfælde kan oplade ens bærbar og ellers blot fungere som en ”docking station” samtidig med ens AC-adapter er sat i computeren. Altså maks. to kabler ind i computeren for at komme op at køre. Alle de skærme jeg har kunne finde, har maks. fire USB-stik og jeg har brug for min. fem – kan man sætte en elegant USB-hub i én af indgangene på sådan en stor widescreen som f.eks. Samsung Odyssey C49G95T og udvide den vej rundt? Disse skærme skulle kunne levere strøm nok til mange bærbare computere og ellers kan man supplere med AC-adapteren. |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Først og fremmest - det var mange enheder du bruger på en gang, er der ikke noget af det du ikke bruger?
Som du ganske rigtigt skriver er der mange skærme med USB-C der fungerer glimrende som "dock" for en bærbar (hvis den kan bruge USB-C som strømkilde). Der burde ikke være noget i vejen for at bruge en USB-hub på en af skærmens USB porte, da disse i forvejen "bare" opfører sig som helt almindelige USB porte i en hub. Den skærm du linker til ser da ikke ud til at kunne give strøm via USB-C.
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
På arbejdet kan vi heller ikke bruge de få Dell docking stationer vi har tilbage til Lenovo. Vi kan dog den anden vej rundt. Kan du ikke få en Lenovo dock fra arbejdet til din bærbar ?
|
|
|
|
Glennovich
Ny bruger Oprettet: 28-September-2011 Sted: Copenhagen Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for jeres svar - det ser ud til at der burde være en løsning. Jeg vil til at starte med prøve om min Dell bærbar vil spille bold med en Lenovo docking station og ellers må jeg finde en skærm, der kan virke som USB-hub.
|
|
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ved ikke hvor du har søgt, men skærme med det ønskede antal USB-stik stik findes der nu en del af.
Der er p.t. 189 PC-skærme på Pricerunner, som har 5 eller flere USB-stik. 58 af dem har også USB-C. 11 af disse er Ultra Wide (21:9) |
|
Glennovich
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for info.
Det er/var for mig noget ubekendt med downstream vs. upstream porte, som jeg ikke helt har styr på endnu, så ledte efter skærme med min. 5 USB-downstreams. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |