|
Vil opgradering af grafikkort hjælpe? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Februar-2022 kl. 15:58 |
Jeg bruger VLC til transskribering (undertekster til video) og oplever, at videoer i 4K crasher programmet, hvis jeg spoler frem og tilbage, pauser, ændre pitch osv. Det samme sker ikke i 1080p-videoer (og heller ikke blot ved afspilning af 4K-videoer) Spørgsmålet er, om jeg kan være sikker på, at en opgradering af grafikkortet vil hjælpe - eller om jeg også skal overveje en ny computer? - hvilket jeg helst vil slippe for. Computeren er en halvgammel HP G2 m. i7-6700K processor, 8 GB RAM og SSD. Grafikkortet er et lavprofil 2GB Geforce GT-710. Alternativ software kunne også være en mulighed, selv om jeg er meget glad for VLC. Nogen der kan hjælpe?. pft Lars |
|
![]() |
|
mrdoc22 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-December-2018 Status: Offline Point: 101 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bruger du VLC version 3.0.16?
Hvad hele navn/typenr er computeren?
|
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
Jeg har hidtil brugt version 3.0.08.
Desværre ser problemerne i store træk ud til at være de samme efter opgradering til 3.0.16. Computeren er en HP Elitedesk 800 G2 SFF - den her: http://kortlink.dk/hp/2exn4
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Har du ydeevne i win 10 fremme når du afspiller 4k materialet, så du kan se hvad der evt bliver udfordret? I forhold til dit setup er det klart grafikkortet der er bagefter. https://pc-builds.com/bottleneck-calculator/result/0Fn0KW/1920x1080/1/general-tasks/ Syntes ikke jeg har haft problemer med vlc og 4k (i5-2500, Rx550, 16gb ram) men er ikke så tit jeg kigger på det |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
At noget crasher et program (og ikke bare gør det utroligt langsomt), tyder mere på driver og/eller software udfordringer end det tyder på et HW problem - medmindre du ligefrem har en defekt i noget af dit HW.
Er alle grafikkort-drivere up-to-date og er det de rigtige (fra producentents hjemmeside) du har installeret?
|
|
![]() |
|
Driver er opdateret til nyeste version. Jeg har prøvet HWMonitor, som viser, at det især er GPU, Video Engine og BUS Interface, der belastes højt, mens Memory og Frame Buffer er lavt belastet. Også CPU er meget lavt belastet (under 20%) - så det er jo nok grafikkortet. Nogen bud på en mulig opgradering? Ud over, at det skal være et lavprofil-kort, så er jeg også begrænset af strømforsyningen, som kun er på 200 watt. |
|
![]() |
|
mrdoc22 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-December-2018 Status: Offline Point: 101 |
Måske sådan et her Nividia GTX 1030 grafikkort:
Bruger du DVI, Displayport eller HDMI? Redigeret af mrdoc22 - 27-Februar-2022 kl. 14:57 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4717 |
Hej. Jeg tror at du skal søge enter et andet program, og ikke et nyt grafikkort. Men der er noget jeg ikke helt forstår? Kan du bekræfte, at du sidder og skriver undertekster ned, mens du se videoen på VLC? Kan du ikke oplyse codec på videoen, og hvilket sprog underteksterne er i? Og om undertesterne oprindelig er fra srt filer, eller er indlejret i videoen? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 27-Februar-2022 kl. 15:20 |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
I første omgang ville jeg prøve at slå Hardwareacceleration fra i VLC-player, hvilket gøres under:
"Værktøjer/Indstillinger/Input-codecs". Prøv de forskellige muligheder herunder...
|
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
|
Wauh - det gjorde en helt vild forskel. Nu har jeg kun prøvet på korte videoer, men umiddelbart ser det ud til at være løsningen. Kan se i HWMonitor, at der nu kun trækkes 25-35 % på GPU mod 80-100 % for. Tak ![]() Redigeret af longjohn2 - 28-Februar-2022 kl. 08:15 |
|
![]() |
|
Jeg transskriberer (tale til tekst) - der er ingen undertekster på i forvejen.
|
|
![]() |
|
yahooboy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-September-2017 Sted: - Status: Offline Point: 209 |
Har Du prøvet Aegisub ?
Programmet er skabt til præcis kreation af undertitler.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |