|
Brokoble effektforstærker |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||
mor4thi
Bruger Oprettet: 14-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Marts-2022 kl. 11:54 |
|||
hej jeg håber af der er en venlig sjæl der ude, som vil hjælpe mig med at bekræfte noget inden jeg gør mig et køb :-)
Spørgsmålet er om jeg kan brokoble en Emotiva basx a150 til 1 Dali Mentor center højtalere? Højtaleren har bi-wire Håber der er nogen der kan hjælpe mig
Redigeret af mor4thi - 11-Marts-2022 kl. 11:57 |
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Emotiva basx a150 har - så vidt jeg kan se - ikke mulighed for at brokobles.
Klaus
|
||||
mor4thi
Funktioner
Tak(0)
|
|||
ev :-( nu spørger jeg måske dumt, men kan den tage skade af hvis jeg kun bruger 1 af udgangene?
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Næh, det vil virke fint.
Klaus
|
||||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Man kunne jo også splitte mono-signalet op og dermed bruge begge kanaler....
Bond |
||||
mor4thi
Funktioner
Tak(0)
|
|||
det er nemlig den del jeg var lidt i tvivl om, men må nok hellere lade være så jeg ikke risikere at ødelægge noget ;-)
|
||||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|||
At brokoble, betyder at man forbinder højttaleren til + output på begge udgangstrin og sætter den ene forstærker i modfase. Var det det du ville? Klaus
|
||||
mor4thi
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det var mere så centerhøjtaleren fik effekt fra begge indgange, så resten ikke går til spilde :-)
|
||||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Er du sikker på det Klaus, jeg går og tror at det er minus fra den ene kanal og plus fra den anden, tager sikkert fejl. Syntes bestemt at det var sådan da jeg brokoblede min phoenix gold bilstereo... Frank |
||||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Minus fra den ene kanal og plus fra en anden har intet med brokobling at gøre, men, det virker præcis lige så godt som plus og minus fra samme kanal. Så du har måske ikke opdaget at du ikke har haft "brokoblet". Arsag; "minus" på alle kanalerne er forbundet, så selv på en mange-kanal forstærker kan man forbinde højttalerne til hver deres "plus" og alle "minus" til een og samme "minus" klemme.
|
||||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Fandt lige hvad jeg i tidernes morgen gjorde og troede var at brokoble når jeg koblede subwoofer på... |
||||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5267 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
P.S. Og med radio af denne type med "levende" signal på både plus og minus side af højttaler udgang, er udgangen allerede en brokoblet forstærker. Redigeret af JørgenT - 11-Marts-2022 kl. 19:17 |
||||
Mvh. JørgenT
|
||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |