recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedst indstilling af PV60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedst indstilling af PV60

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedst indstilling af PV60
    Sendt: 10-Januar-2007 kl. 10:45

PV60 er efterhånden blevet et fast diskussionsting her i forum, og jeg sluger alle tråde i mig råt.

Har dog ikke kunnet finde en decideret tråd specirfikt med råd til, hvad der er den bedste indstilling for farve, lys, kontrast mv.

Det er selvfølgelig individuelt - men hvad indstiller i jeres på, når det ER "kørt ind" i de anbefalede 100 timer?

Her tænker jeg på alle indstillingerne i "indstillinger" - også farvetone kold, normal, varm osv.?

Jeg kunne godt bruge jeres erfaringer, for jeg er i tvivl om, hvad jeg egentlig synes ser bedst ud....

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 11:43
Spørgsmålet er, bedst ifh til hvad ... skal der også tages højde for skærmens levetid etc ...

Prøv først at sæt den på:

Normal:
Kontrast : 50%
Lys: 50%
Farve temperatur: Varm
Farve: Ca. 35-40% efter smag og behag
Skarphed: 50%
Alt andet på off

Hvis du efter et par dage er tilfreds, har du en indstilling der er let at huske, som  sikre imod indbrænding og ikke stresser panelet for meget.

Tilføjelse:
Gælder naturligvis hvis ingen har pillet i service-menuen ...

Redigeret af nextgeneration - 10-Januar-2007 kl. 11:47
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 11:56

Jeg stiller mit med henblik på at få en lang toneskale startende med dybsort og endende med helt hvid. Derudover skal der ikke så meget farve på, at folk får gulsot, hvis de i virkeligheden er blege - det er folk som regel selv om det er meget få fjernsyn man kan se det på. De forskellige indgange skal stå lidt forskelligt hos mig , men i omegnen af:

Kontrast 30 - 33 %

Lys 58 -65 %

Farve 30 -32 %

Skarphed 67 %

Farvetemp: Normal

Mvh.

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 12:49

Hej.

For mig køre det bedst med:

Kontrast 10-15%

Lys 50%

Farve 50%

Skarphed 80%

Farvetemp Normal

Jeg kan godt lide et rimeligt mørkt billed.

m.v.h.

Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 14:42

Hej,

er der nogle der styr på hvad der egentlig er forskel mellem biograf, auto, normal og dynamsik....altså hvis disse 4 indstilles til samme værdier, bør billedet ikke så være ens?!?!? Altså er det ikke bare predifineret indstillinger fra forbrikken, man så selv kan justere videre på?

For at svare på spørgsmålet, så kører jeg emd 2 pt:

Biograf

40-50% kontrast

40-50% lys

Skarphed 33 - 66%

Farve 60-70%

kølig

alt andet slået af!

eller

Normal

kontrast 60%

lys 50%

farve 55%

skarhed 33%

normal

alt andet of

mvh, kbn

Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 15:05

I skriver alle sammen "alt andet til off".

I den forbindelse, hvad er det egentlig specifikt de forskellige indstillinger (altså ikke lys, kontrast m.v.) men det andet, gør?

F.eks MPEG?

Til top
mimse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 15:17

Biograf

Kontrast 60%

Lys 35%

Farve 50%

Skarphed 33%

Normal

all off

Så passer skalaen hvid til sort (DVD essentials) og hudfarven er ikke unaturlig.

Til top
Kristensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 15:28

Hej - jeg har også brugt DVD essentials og fået nogenlunde samme resultat som mimse, dog blot med "varm".

Prøv eventuelt at kigge her: http://www.tapeconnection.dk/tcasp/forum/topic.asp?TOPIC_ID= 456 Her er TC's indstilling af deres Pana...

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af mimse mimse skrev:

Biograf

Kontrast 60%

Lys 35%

Farve 50%

Skarphed 33%

Normal

all off

Så passer skalaen hvid til sort (DVD essentials) og hudfarven er ikke unaturlig.

God indstilling. Den minder meget om den, jeg også er kommet frem til og som jeg har angivet i en anden tråd.

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 19:13

Jeg gentager lige mine:

Biograf

Kontrast 30 - 33 %

Lys 58 -65 %

Farve 30 -32 %

Skarphed 67 %

Farvetemp: Normal

Resten off.

Jeg har prøvet at lægge mig omkring jeres forslag, men kan ganske enkelt ikke få noget udholdeligt ud af det. Mit er godt nok PV600 og det kan jo være at det giver forskellen. Men ellers tror jeg ikke det her giver mening, med mindre vi er i stand til at levere billeder. For at de kan være sammenlignelige må de endvidere forestille det samme. Så hvad med at vi prøver at låne nogle kameraer og illustrerer vores indstillinger med f. eks. DR1's studievært i tv-avisen. Der er lidt hårdt lys, fuldt tonomfang, mørke jakker, fedtemadder (højlys) i panden på manden og hvad har vi. Ellers ved vi ret beset ikke hvad vi snakker om.

Mvh.

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 08:19
Jeg har indstillet med DVE både på HDMI og på component. Det burde i teorien give den mest korrekte gengivelse.

Jeg skal dog gerne være den første til at indrømme, at jeg savner lidt power og skarphed i billedet ved analoge tv udsendelser med min indstilling, feks hvis jeg sammenligner med fabriksindstillingen af Normal mode, så hvad jeg ender med at bruge af indstillinger er ikke helt til at sige på nuværende tidspunkt.

Jeg har dog lige set de fem første Star Wars film på DVD via HDMI og der synes jeg, indstillingerne giver et ret godt billede.
Det er som sagt mere ved analoge tv udsendelser, at billedet føles lidt mat og farveløst.

EDIT:

Jeg kan ikke forstå, at folk kan holde ud at se på billedet med skærmen indstillet til Varm i Farvetemp. Jeg vil se på hvid sne og ikke gul sne!

Redigeret af SJ - 11-Januar-2007 kl. 17:11
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu