|
DR app fejler på Apple-TV |
Besvar |
Forfatter | |
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-April-2022 kl. 17:07 |
Hejsa.
Vi har et Apple-TV 4K, som stort set fungerer upåklageligt. DR-app’en har dog drillet og beder engang imellem om en 4-cifret kode. På det seneste vil app’en ikke acceptere koden. Jeg har valgt at slette DR-app’en og geninstallere den. Det har desværre gjort problemet større, idet jeg ved start af app får denne fejlmeddelelse: Ups! Noget gik galt. Prøv igen eller genstart appen. Denne fejlbesked står og flasher mellem beskeden og blank skærm. Den flasher ca. 2-3 x pr. sek. Jeg har nu nulstillet mit Apple-TV og sikret at den er opdateret til nyeste TV-OS (det var den også tidligere). Men jeg får stadig samme fejlbesked, som står og flasher. Nogen løsningsforslag?
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1167 |
Funktioner
Tak(0)
|
Slettet
Redigeret af spoxy - 03-April-2022 kl. 17:13 |
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan lige tilføje, at jeg nu oplever nøjagtigt det samme på iPhone 13.
Jeg har dog ikke geninstalleret IOS, men DRTV app’en er geninstalleret. Ved start af app får jeg samme oplevelse som på ATV med fejlbesked der flasher. Jeg kan se, at der er kommet ny app d. 30.03. Jeg synes det lugter af en fejl i den nye version af app’en.
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg oplever ikke fejl
|
|
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
|
DRTV app’en fungerer på min iPad. Men hvis jeg fx. vil ændre den 4 cifrede PIN-kode under Indstillinger i DRTV app’en, så skal jeg først angive den 6 cifrede PIN-kode til min iPad, hvorefter jeg vil ændre den 4 cifrede PIN-kode i app’en. Når jeg vil godkende den nye 4 cifrede PIN-kode, skal jeg igen bekræfte med den 6 cifrede PIN-kode og derefter får jeg fejlen “Hov, der er sket en fejl. Kanalen er ikke tilgængelig lige nu, prøv igen senere”. Og jeg kan stadig ikke åbne DRTV app’en på min iPhone eller Apple-TV.
Redigeret af jjdk - 04-April-2022 kl. 01:55 |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du ikke har behov for profiler, så drop pinkoden - man kan sagtens bruge appen uden.
|
|
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min udfordring er, at jeg kun har standard-profilen (Primær), og vil jeg ændre profilnavn, tilføje profil, så bliver jeg bedt om at indtaste PIN-kode. Og når jeg har gjort det, så får jeg en fejlbesked, “Fejl, der er opstået en fejl. Prøv igen”. Må indrømme, at jeg er i tvivl om, hvilken PIN-kode, jeg skal indtaste. Jeg troede at det var min iPad’s 6-cifrede PIN-kode. Jeg har prøvet med 2 forskellige 6-cifrede, og samme fejlbesked kommer. Det kunne tyde på en forkert kode. Men indtaster jeg en 4-cifret kode, så får jeg en melding om, at koden er forkert. Indtaster jeg 6 cifrer, så får jeg ikke besked om forkert kode, men at der er opstået en fejl. Jeg har nu indberettet fejlen til DR’s udviklingsteam via anmeldelses-faciliteten i App-Store. |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
DRTV appen spørger ikke om PIN-koden til dine enheder. Du må i stedet have oprettet en brugerprofil/børneprofil på DRTV på et tidspunkt for at begrænse adgang. Til det formål sætter man en PIN-kode til selve DRTV appen. Den er på 4 cifre.
Læs mere her: https://www.dr.dk/om-dr/dr-og-dine-data/vilkaar-dr-login
Redigeret af Rasmus Larsen - 04-April-2022 kl. 12:57 |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men problemet er løst, og løsningen beskriver jeg lige i særskilt besked.
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
|
PROBLEMET ER LØST! I App-Store under DRTV-app'en kan jeg læse andre brugeres anmeldelser, og her stødte jeg på en anmeldelse fra en bruger, der havde samme problem som jeg. DR's support forslog at routeren blev genstartet. Det har jeg så gjort, og nu spiller det på alle enheder. Jeg bliver heller ikke længere mødt med at jeg skal indtaste PIN-kode. Så nogle gange er løsningen enkel. Jeg har overhovedet ikke tænkt i de baner, selvom jeg godt ved, at helpdesk's første forslag er, at enheden skal genstartes. At det så var routeren, der skulle genstartes, det havde jeg ikke drømt om. Tak for jeres input. |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Godt det blev løst
Nåede du at fange et billede af skærmbilledet, hvor den spurgte om kode?
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kunne taste flere cifre end 6, men prøvede kun med 4 og 6. Ved 4 cifre, fik jeg melding om at koden var forkert og ved 6 cifre, kom der en systemfejl. Jeg observerede i øvrigt også, at listen over mine godkendte enheder var tom. Efter genstart af router står mine enheder igen på listen.
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |