recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony 785
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech Harmony 785

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Harmony 785
    Sendt: 08-Januar-2007 kl. 12:11

Hejsa

Jeg overvejer at købe sådan en fætter. Det kunne jo være rart hvis man kunne få ryddet sofabordet for fjernbetjeninger. Har pt. 5 liggende! Og nyt legetøj er jo aldrig af vejen.

Er der nogen der har erfaringer med den model? Alternativt kunne det jo være 885, men kan ikke rigtigt se hvad man får for de extra penge, ud over et andet design selvfølgelig.

Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 12:45

Det er primært udseendet/designet, farve eller sort/hvid skærm og antallet/placeringen af knapper der er forskellig. Alle Harmony kan grundlæggende det samme.

Du skal vænne dig til at gå fra komponent baseret styring til aktivitets styring. Jeg - og resten af familien - synes det er rigtig godt !
I praksis betyder det at hvis man f.eks. vil se en DVD, så trykker man blot på aktivitets-knappen "Se DVD" hvorefter Harmonyen sender alle de relevante IR kommandoer.
Alternativet på mit anlæg ville være at jeg skulle trykke godt 10 gange på 3 forskellige fjernbetjeninger. Det ville familien ikke kunne finde ud.
Se et Harmony eksempel her
min side kan du se hvilke aktiviteter jeg har i min bio. 

En anden ting er at Harmony ved hvilke komponenter der er tændt/slukket og styrer derfor også ud fra dette når du skifter til en anden aktivitet, f.eks. går fra "Se DVD" til "Se TV", så ved Harmonyen godt at TVet er tændt, og slukker derfor kun DVD'en hvis det er sådan det er sat op (det styrer man nemt under programmeringen af Harmonyen).

Til top
kimfrede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 20:25

Meget enig med vipmlo. Jeg fik en Harmony 785 i julegave, og det er bare den fedeste gadget-opgradering siden hd-optageren...

Lidt opsætning er nødvendig, men lidt tålmodig, lidt trial and error kan man fintune fjernbetjeningen helt vildt. Jeg er meget tilfreds, og de 5 fjernbetjninger kommer ikke frem i lyset igen.

Jeg har et Fujitsu-Siemens plasma, Sagembox til TDC, Oppo DVD, Pioneer DVD/HD optager og Pioneer Reciever... Alt spiller på Harmonyen... og det spiller helt "rent" efter et par finjusteringer via den medfølgende sw.

God fornøjelse

Redigeret af kimfrede - 10-Januar-2007 kl. 20:27
/kims
Til top
MIDO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2005
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 21:09

Hej vipmlo

Kan se at vi har næsten samme setup, har nu kæmpet med en uni betjening af andet mærke, og har fået det meste til at virke, men der er stadig nogle funktioner der ikke rigtigt spiller sammen, med hensyn til DR-MH300 og PX5 har du da adgang til alle funktioner ?

Michael
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 00:17

Hej Michael

Det kommer jo an på hvad du vil kontrollere. Jeg har valgt ikke at have alting tilgængeligt, kun det jeg anvender.
Men med Harmonyen kan man få adgang til alt, og hvis IR koden ikke er i databasen kan man bare indlæse IR koden fra original fjernbetjemingen.

Jeg har været nødt til at læse et par af MH300s IR koder ind for at få adgang til disse kommandoer. PX5 har jeg ikke manglet nogen. Har endda fået diskrete IR koder som ikke findes på TV'ets originale fjernbetjening, f.eks. Tænd, Sluk, Input:TV, Input:HDMI, Input:AV5, Input:RGB

Ved "Se TV" har jeg valgt at have følgende muligheder:

• PIP
  • PIP Swap
  • PIP-
  • PIP+
  • Tekst-tv
  • ARC
  • 16:9
  • Zoom

Ved "Se HDD" har jeg valgt:

• Prog
  • Edit
  • Dubbing
  • Mark
  • Setup
  • Return
  • Zoom

Ved "Se DVD" har jeg valgt:

• Undertekst
  • Sprog
  • TopMenu
  • Return
  • Vinkel
  • Zoom

Derudover har jeg for "Se HDD" og "Se DVD" ændret de farvede taster så de matcher den originale fjernbetjening. Jeg måtte gen-indlæse jump- (gul) og jump+ (blå) da database IR koderne ikke matchede.

Og ved at gå i device-mode på Harmonyen får jeg adgang til alle de andre koder - men det er meget sjældent jeg har behov det.

Hvilke funktioner har du problemer med ?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 08:59
Den er hermed bestilt. Håber den når frem til weekenden.
Til top
MIDO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 11:08

Hej Vipmlo

Jeg har ikke en 885 på nuværende tidspunkt, har en on4all betjening, men den er skide bøvlet at få op og køre hvis det ikke er satndard gkoder som du skal bruge, og hvis man kontaktrk support så skal der downloades en lydfil som skal afspilles over for betjeningen, denne procedure svigter ca. 100 ange ud af 10 mulige  (ej det er nok mere mig der er problemet), så mon ikke at jeg vælger at kaste mig ud i en 885, så har jeg jo også noget at bruge de mørke vinteraftner til (siger fruen)

Og det er ret fedt at man kan finde de discret coder som jvc ikke vil bruge på deres remote

Michael
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 09:04
Jeg overvejer at også at købe en 785, men findes der er sted hvor man kan se hvilke mærker/modeller den understøtter "out of the box"?
Til top
MIDO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 09:18

Hej Rigo

Her skulle du kunne se hvad den dækker

http://www.logitech.com/promotions/promo.cfm?countryid=4& ; ;languageid=15&contentid=8788

Redigeret af MIDO - 12-Januar-2007 kl. 09:30
Michael
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 09:54
Du kan afprøve/teste Harmony her 
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 21:27
Fik min Harmony i lørdags. Det er et rigtig dejligt stykke elektronik. Den kan styre hele anlæget helt perfekt. Godt nok tager det et stykke tid at sætte den op, og er da heller ikke helt færdig med det endnu. Men de andre fjernbetjeninger er allerede gemt væk. Dejligt!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu