recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRTV driller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DRTV driller

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DRTV driller
    Sendt: 11-April-2022 kl. 16:03
Jeg er nybegynder i streaming men prøvede i går at streame DRTV. Halvdelen a krimierne kunne jeg fint se men halvdelen kunne jeg ikke. Jeg har ellers YouSee fuldpakken, nyere Panasonic TV og en glimrende D-link router. Kan det have noget at gøre med at jeg streamede trådløst; jeg vil helst undgå kabel da det er lidt bøvlet at arrangere i lejligheden.

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Halvdelen a krimierne kunne jeg fint se men halvdelen kunne jeg ikke. J

Hej.

Er det bestemte krimi serier du kan streame og bestemte krimi serier du IKKE kan streame?

Men ellers kan det være den WiFi kanal, at du bruger er meget brugt af dine evt. naboer?
Har du mulighed for at skifte til en mindre brugt WiFi kanal?

Jeg bruger selv Windows programmet inSSIDer Home til at se hvilke WiFi kanaler der er i brug.
Version op til 3.1.2.1 er gratis at downloade og bruge.

Personligt vælger jeg normalt enten WiFi kanal 1, 7 eller 13, da de IKKE overlapper hinanden.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 11-April-2022 kl. 16:46
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 17:11
Hvad melder Drtv som fejl når du prøver at afspille dem? Er det kun via fjernsynet med hbb funktion, eller bruger du en boks til streaming

Redigeret af T-Duck - 11-April-2022 kl. 17:16
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 17:21
Hvad er det for krimier? Jeg ser kun serier på hbbTV forsiden.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 19:28
Jeg kunne uden problemer streame "Sherlock" men ikke "Barnaby"
Mine naboer er på påskeferie så jeg tror ikke der var travlhed i luften i går.
Jeg har ikke hørt om at man kunne skifte WIFI kanal, hvordan gør man det?

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 19:30
Jeg kan ikke huske alt hvad der stod men til sidst noget om hvis jeg befandt mig i udlandet...
Jeg streamer gennem TVet men har i øvrigt også en HDDoptager.

Morten

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 20:03
"Jeg bruger selv Windows programmet inSSIDer Home til at se hvilke WiFi kanaler der er i brug.
Version op til 3.1.2.1 er gratis at downloade og bruge."
Har lige downloadet det men det virker ikke. I øvrigt kan jeg ikke tro det er travlhed i æteren der umuliggør streaming af visse serier, ellers ville jeg vel have besvær med dem alle.

Morten

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 20:06

Jeg har ikke hørt om at man kunne skifte WIFI kanal, hvordan gør man det?

Hej.

Du logger ind på på din D-Link router ved at taste http://192.168.0.1 i din browser.
Username er admin og ingen password.

Se: https://support.dlink.com/mobile/main/mfaq.aspx?f=et2ZO27%2BPfo2uxLGQz9mWQ%3D%3D

Her er et skærmdump fra min Asus Routers Wireless setting:

Mon din D-Link ikke har noget lignende?

Når/Hvis du ændrer noget skal du derefter slukke for Routeren i min 10 sekunder.
Og så tænde den igen. Så skulle ændringerne virke.

Hilsen Carsten  

Redigeret af csell - 11-April-2022 kl. 20:14
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 21:22

Jeg kan ikke huske alt hvad der stod men til sidst noget om hvis jeg befandt mig i udlandet...
Jeg streamer gennem TVet men har i øvrigt også en HDDoptager.
godt den siger hvis du befinder dig i udlandet. Det betyder, at Dr tror du ikke er i Danmark. Så det er ikke dit wi-fi der er problemet. Det er enten din internet udbyder der for Dr til at tro det, det kan du dog tjekke ved at se om du kan afspille Barnaby på din mobil, eller du kører med en VPN tjenste
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 21:35

men til sidst noget om hvis jeg befandt mig i udlandet...

Hej.

Nogle DR.DK udsendelser kan kun ses i udlandet, hvis man opretter sig på DR, og logger ind, samt validerer med sit NemID.

Det virker dog IKKE for alle udsendelser. De udsendelser hvor DR ikke har rettigheder til, at vise udsendelserne uden for Danmarks grænser.

Hilsen Carsten.

Til top
eag1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eag1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 06:12
hej. Der findes et par tråde om problemet, hvis du benytter dig af dr appen. Har. Samme udfordring på et lg c1. Som jeg forstår det er problemet selve appen. Dr har lovet opdateringer det seneste lange stykke tid uden at de dog levere. Så ind til videre tror dr du er i udlandet når du benytter deres app på et nyt tv. 
Min løsning har været at se krimi fra dr via browseren i min xbox. 
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 15:11
Jeg har også Panasonic og kan heller ikke se en del serier på DRTV. Der mangler vist et eller andet certifikat i appen.

Jeg kan sagtens starte på mobil eller tablet og caste det til tv’et. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu