|
Opstart af ubiquiti netværk |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-April-2022 kl. 09:59 |
|
Jeg kommer til at spørge til råds her.
Jeg har idag fibernet 1000/1000 og et Asus meshværk. Det er ustabilt og svingende i ydelse, så jeg vil starte forfra og støder altid på ubiquiti. Boligen er på er 420m2 og i to plan i en vinkel. Alle m2 skal dækkes og vi har pt haft 4 enheder. Nogen der har et link til en samlet løsning
|
||
![]() |
||
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Samlet pakke, det findes desværre ikke. Det er som med så meget andet godt, så skal du selv bygge det ud fra behov. Med din størrelse bolig skal du nok bruge 7-8 access points spredt ud over etagerne - koncentreret dér, hvor der er flest devices. Anbefaling: vælg også nogle in-wall access points bag eks tv eller andet, der også skal bruge kabel. Du kommer ikke uden om at skulle kable rundt i hytten! Det er dét, der gør systemet mesh netværk overlegen! En PoE switch på min 90w skal du nok bruge til at strømføde alle de access points.
|
||
![]() |
||
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
|
For at blive mere specifik, så er det klart smart med en UDMP (Unifi Dream Machine Pro) som router, en 24 ports PoE switch, x antal NanoHD AP'er og y antal inwall HD AP'ER (x+y=[7-8]). Derudover en sørens masse kabel og arbejde med trække det. MEN!! Det er det hele værd! Kører selv 205kvm med 5 access points og det spiller MAX med gear fra Ubiquiti. Er rigtigt glad for stabiliteten og mulighederne i produkterne.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19648 |
|
Bromberg
Har du mulighed for at kable dine nuværende enheder? Definer ustabilt og svingede i ydelse. Hvad forventer du at have af hastighed på trådløs over hele huset? Har du noget udstyr der er kablet? Klaus
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9421 |
|
En masse U6 lite ville kunne gøre det. In Wall er vist også på vej i en wifi6 version.
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9421 |
|
Nuværende ubiquiti setup har ikke været genstartet de sidste 140dage.
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19648 |
|
140 dage siden sidste sofwareopdatering? Jeg har nemlig også præcist 140 dage på min USG (og miniswitch). Switches og accesspoint blev opdateret i går aftes, så de har kun 13 timer. Klaus (120 m2 hus i to etager, 40 m2 samt 625 m2 grund, der er dækket af to LR)
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
|
Jeg er lige på mobil nu - men ift ubiquiti er mit ønske om en “samlet løsning”, mere fordi jeg ikke helt er klar over hvad der reelt kræves.
Jeg skal vel have en router af en art og derfra en 6 ca accespoints?
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
|
men hvorfor en switch?
I traditionel tænkning vil jeg have en router og heri tilsluttet mine accespoints? |
||
![]() |
||
|
Ift hvordan sådan et netværk kan opbygges forskelligt, så ville jeg meget gerne at nogen kunne lave en forklaring fra min fiberbox til fuld wifi.
Det er hele opbygningen af ubiquiti jeg ikke kan gennemskue ift mit reelle behov
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |