|
Ny forstærker eller komplet Sonos? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
LowDog
Junior bruger Oprettet: 17-April-2014 Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Maj-2022 kl. 22:46 |
|
Har lige nu: B&W fronthøjttalere CM7 B&W XT2 til baghøjtalere En ældre B&W center (som dog ligger bag en glasplade i mit tv møbel ((den er for stor til at ligge ovenpå møblet/under TV'et)) er klar over dette ødelægger lyden). En mindre B&W sub En Sony etellerandet surround forstærker 7.1 købt i elgiganten til en 3000kr for et par år siden. Sorry for det dårlige info på forhånd. Min forstærker har det med at slå fra i tide og utide, hvilket er jævnt irriterende. Så jeg påtænker at købe en ny, men har også en idé om, at det kunne være sjovt at prøve et Sonos setup. Kan i guide mig lidt i den rigtige/bedste retning? Sonos vil bestå af Arc, Sub og 2xSL. Problemet jeg har her, er at mit TV er et Sony KD75XF9005 og så vidt jeg ved, har det ikke earc som man skal bruge til atmos. Dertil så har jeg en Mac mini (ny model) tilsluttet TV'et og al TV/musik foregår herfra via browser. Så er lidt i tvivl om jeg vil miste alle de spændende lydformater pga. det? Ydermere har jeg troldtektloft, så selv hvis atmos virkede, ville man så overhovedet hører det? (Har godt læst man ikke skal forvente "ægte" atmos). Jeg hører blot en del musik (på forholdsvist lavt niveau) i løbet af dagen, ser serier, men vil gerne have god lyd til film. Hvad ville i gøre/vælge? Jeg er på ingen måde audiophil som i måske har gættet og vil gerne blot have den nemmeste løsning, da jeg ikke går ud fra, jeg alligevel vil få det ud af det, som fx. at købe en ny surroundforstærker til 10-15000 ville kunne gøre. Så har en idé om at Sonos som vel er nogenlunde plug and play, vil lyde bedre end mit nuværende setup (med en ny forstærker) som jeg ikke får indstillet?
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan godt være du ikke er audiofil og du ikke får indstillet surround, så hvis du lægger 3-4000 oven i så en denne ville være et super produkt Sennheiser
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har nærmest selv givet svaret.
Dine B&W kræver en strømstærk reciever. Og du er ikke audiphil. Så glem atmos og skift til Sonos. Soundbar er kun til at forbedre tv lyd. Ikke til musik. |
||
LowDog
Junior bruger Oprettet: 17-April-2014 Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af LowDog - 03-Maj-2022 kl. 10:29 |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Her er en test af Sennheiser soundbaren: https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1570690843
Vær opmærksom på at den er noget større end Sonos' soundbar (der er et billede til sammenligning i testen). Sennheiser har sidenhen tilføjet en pulje nye funktioner: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1648618530
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Uanset hvad test siger, så får du ikke samme rumfornemmelse som med flere højttalere.
Nu ved jeg ikke hvad din musikkilde er, men vær sikker på at systemet understøtter dine kilder. Eksempelvis understøtter soundbaren ikke AirPlay. Hi-fi klubben sælger begge dele. Du må ned og lytte.
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sennheiser Ambeo understøtter både AirPlay 2 og Spotify Connect efter seneste opdatering.
Uanset hvor godt ens rum er, så formår den dog ikke at lave surround-lyd bagved lyttepositionen, ligesom et Sonos-system kan hvis man tilføjer baghøjttalere. Men Sennheiser Ambeo har andre fordele.
|
||
|
||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg var ikke klar over at AirPlay 2 var med i opdatering. Uanset hvad bør trådstarter gå ud og lytte selv. Han er blevet klædt godt på her i tråden og ved hvad han skal kigge og lytte på. Det er trods alt ham der skal være tilfreds med lyden.
Redigeret af Mufti - 03-Maj-2022 kl. 13:37 |
||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Helt afgjort. Ud og lyt.
|
||
|
||
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1093 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ville købe Sonos
Det er dejligt nemt, og kan sagtens stå og spille lav musik |
||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||
SoundWave
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes mine Sonos gør det helt ok til musik, men musik er for mig også altid baggrundsmusik og ikke hardcore lytning - det gør jeg med hovedtelefoner pga. naboer. Til film synes jeg mine Sonos (har flere sæt) er ret potente.
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |