|
Universel dock |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Maj-2022 kl. 20:00 |
Jeg arbejder ind imellem hjemme.
Jeg kan selvfølgelig godt tage dock og det hele med hjem, men det er bare lidt bøvlet. Jeg grubler derfor over en billig løsning. Maskinen er en lenovo l590, så der er USB c i den. En original dock er r lidt pebret, så ville en løsning som denne kunne bruges? http://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computertilbehor/dockingstation/alogic-fusion-core-5-i-1-usb-c-docking-station/263122
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19550 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den originale Dock, kan ganske givet levere strøm til din pc. Det kan denne sandsynligvis ikke…
Klaus
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Seee det bliver jo et problem, når den lader via USB c stikket 😂
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Online Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan ikke i stedet få en skærm med indbygget USB-C dock? Det er netop det setup jeg kører med derhjemme.
|
|
mdok1
Ny bruger Oprettet: 09-November-2021 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger denne: https://www.dustin.dk/product/5011094875/prokord-workplace-dockingstation-box
Den virker super fint og har siden jeg købte den maj 2020 fungeret upåklageligt. Vi har 5 bærbare (windows og linux) samt en stationær som bliver koblet til og fra. ...men den kører ikke USB C.
Redigeret af mdok1 - 09-Maj-2022 kl. 13:02 |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Nu spørger den blanke, hvordan gør du med strøm og tilkobling osv?
|
|
mdok1
Funktioner
Tak(0)
|
Docken har fast strømkilde (12V).
Jeg tilkobler computer til docken med et USB A kabel (USB 3 - men porten kører også USB 2). Jeg har ethernet, skærm, mus, højtaler og tastatur fast tilkoblet docken. Håber det svarer på dit spørgsmål?
Redigeret af mdok1 - 09-Maj-2022 kl. 13:28 |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
det tror jeg.
Var ikke klar over USB 3 kunne klare HDmi
|
|
mdok1
Funktioner
Tak(0)
|
Det går fint (dog ikke større opløsning end 2048x1152) jf. specs. Jeg har aldrig tjekket, hvad jeg egentlig kører med.
Jeg har en ældre stationær som kun kører usb 2 - den kan jeg fint koble på og få skærm m.v. også. Skulle dog installere driveren manuelt.
|
|
pfugl
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger denne sammen med en USB-C power supply.
|
|
/Peter
|
|
Orkja
Ny bruger Oprettet: 10-Maj-2022 Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
En fordel ved en Lenovo dock er, at det er muligt at starte pc'en fra en knap på docken, selvom den bærbare skærm er lukket. Hvis du bruger den bærbare skærm samtidig med den ekstærne skærm, så er det ikke så relevant. Blot en tanke.
|
|
bnjw
Ny bruger Oprettet: 19-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville til enhver tid foretrække en Thunderbolt dock, da din bærbar netop har en sådan port.
Org behøver ikke være dyrt, hvis man kan leve med noget brugt
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |