|
Vælg af lydsystem - nybyggeri |
Besvar |
Forfatter | |
superfun
Bruger Oprettet: 11-August-2008 Status: Offline Point: 150 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Juni-2022 kl. 13:10 |
Hej Alle,
Vi skal til og i gang med at bygge nyt hus, jeg vil derfor gerne høre hvad system i ville foretrækker. Jeg har haft kig på Sonos og Denon home (trådløst) Vi ønsker et system som kan spille sammen med tv'et og hvert for sig i forskellige rum. Kan få indbygget højtaler ledning i loftet og væggen. På forhånd tak. |
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har sonos amp i stuen, som driver et par halvstore passive højttalere i stereo - starter selv op når tv er tændt, så der altid er tv/film lyd når tv bliver tændt og den skruer op og ned vha tv remote. Og så spotify til musik i stuen. Derudover har jeg en play five i køkken alrum og en sonos one på kontoret til musik.
Alt trådløst og det spiller bare.
Redigeret af Berdel - 02-Juni-2022 kl. 13:31 |
|
superfun
Bruger Oprettet: 11-August-2008 Status: Offline Point: 150 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for dit input.
Jeg ønsker surround system ved tvet Dolby atmos. Har du det i dit setup? Redigeret af superfun - 02-Juni-2022 kl. 14:07 |
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan tilføje 2x sonos one eller ikea symfonisk som baghøjttalere og derved få trådløst surround i stuen.
|
|
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Glem trådløst det giver ikke andet end problemer.
Til værelser find et setup der er fortrådet op til en forstærker og til stuen kan du gøre det mere seriøst med et setup med en surround reciever, gode højtalere og subw. Jamo link lavede i sin tid et godt koncept hvor man kunne tilslutte lydkilder med tv i hvert rum også trådløst. Fordelen er, at her var forstærkerdelen monteret i hvert rum og monteret til 2 sæt højtalere. Redigeret af LofterPalle - 02-Juni-2022 kl. 14:41 |
|
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sonos amp. kan også bruges. det bliver bare lange højtaler ledninger hvis det skal gemmes væk i et rackskab.
|
|
JSA:-)
Bruger Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg ville i dag vælge et Control4 system. Prøv et at tale med Lars fra MartensLight. Mvh. Jesper
|
|
ZackGem
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb en ordentlig receiver og højtalere til din Atmos setup i stuen, og tilslut så en Connect (eller hvad de nu kalder den i dag), til receiveren. Så har du både ordentlig lyd ved TV, samt mulighed for Sonos musik.
Sonos og andre soundbars er ret ringe i forhold til en "rigtig" receiver med "rigtige" og korrekte placerede højtalere. |
|
JKN.
Bruger Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 81 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ved ikke hvor i landet I skal bygge, men jeg ville tage en snak med feks Hiflklubben eller AV Connection, som kan rådgive dig om forskellige løsninger.
Når du skal bygge fra nyt er der mange muligheder og priser, så jeg ville bruge lidt tid på rådgivning og inspiration, så I får den rigtige løsning. Held og lykke med projektet.
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en kammerat der smed en stak sonos amp i et teknikskab og trak ledninger ud til indbygningshøjtalere i soveværelse, børneværelse, køkken osv.
Stuen har normal receiver (der var ikke Sound bars fra sonos på det tidspunkt. Det spiller ret godt, god lyd med indbygningshøjtalerne og i stuen god surround-anlæg. |
|
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |