recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PV60E vs P600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PV60E vs P600

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
anderskj1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic PV60E vs P600
    Sendt: 10-Januar-2007 kl. 15:00

Hej

Jeg har ikke kunnet finde en konkret sammenligning mellem disse to andet end P600 har bedre lyd + bedre design.

Er der andre forskelle der retfærdiggøre 7000-9000 kr ekstra? 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 15:05
Ikke udover SD-kort læser og PIP i stedet for PAP.

Dette kunne du også have fundet ud af hvis du havde brugt søgefunktionen. Der er efterhånden ufatteligt mange emner, der stiller dette spørgsmål, og får det præcis samme svar. Det burde ikke være så svært at falde over sådan en tråd.
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 15:05

Forskellen er vist efterhånden under 5 000. PV600 har osse sd-slot og PIP. Your decision.

Mvh.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 21:44
Jeg synes beslutningen er meget nem. Hvis man skal smide 5k mere efter et TV, så er man skør hvis man ikke vælger Pioneer.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 21:53

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg synes beslutningen er meget nem. Hvis man skal smide 5k mere efter et TV, så er man skør hvis man ikke vælger Pioneer.

Hvilket Pioneer skulle det fx være? (Er først lige begyndt at kigge)

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:03
Pioneer PDP 427XD eller XA. Sidstnævnte har 'kun' analog tuner, hvor XD'eren har både digital og analog. De koster noget mere end PV60'eren, men er så også bedre, og mere eller mindre det bedste på markedet.

Redigeret af Naiera - 10-Januar-2007 kl. 22:05
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:24
Folk har hver deres kæphest her.

PV600 er klart det bedste valg. Den pio Naiera  forsøger at sælge dig har dåselyd og  kan slet ikke sammenlignes med lyden på PV600.

Se dig evt lidt omkring på www.plasmatvbuyingguide.com

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:25
Hvor ligger lyden sig på PV60 ift. dette?
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:27

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Pioneer PDP 427XD eller XA. Sidstnævnte har 'kun' analog tuner, hvor XD'eren har både digital og analog. De koster noget mere end PV60'eren, men er så også bedre, og mere eller mindre det bedste på markedet.

Pio har efter min mening kun et bedre design... Billedekvaliteten er så tæt at det er marginaler til forskel - ikke kun til Pio's fordel.

Men omvendt er PV600's features kontra PV60 også tæt på ubrugelige - i hvert fald ikke pengene værd. De har samme panel og SD-slottet er ik meget værd. PIP er måske smart, men bruges ikke i praksis. Den bedre lyd er ligegyldig for mig da jeg har ekstern forstærker tilsluttet. Og lyden i PV60 er tilmed bedre end standarden på fladskærms-tv

Konklusion: Køb et PV60 el. PX60 - det er uden tvivl mest value for money set over en bred kam

Redigeret af troelsit - 10-Januar-2007 kl. 22:31
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

PV600 er klart det bedste valg. Den pio Naiera  forsøger at sælge dig har dåselyd og  kan slet ikke sammenlignes med lyden på PV600.

Sludder og vrøvl! PV600 er kun det bedste valg hvis man absolut SKAL have Panasonic, ikke kan klare PV60'erens design og NÆGTER at bruge ekstern lyd, hvilket er snot-dumt! Det er totalt ulogisk at smide så mange penge efter en minimalt bedre lyd, for det er stadig TV-lyd! Enhver omgang ekstern lyd vil være bedre, især hvis det er noget man smider 5-6k efter.

PV60'eren giver uden tvivl mest værdi for pengene, men hvis man har de ekstra penge er der klart noget bedre at hente ved at købe Pioneer. Udover bedre billede og flere indstillingsmuligheder (ISF-menu!), kan TV'et også modtage et signal med 1080p@24fps, hvilket PV60 ikke kan, og det er INDISKUTABELT en fordel. Alle der bruger 15-20k på et plasma TV har nok planer om, på et eller andet tidspunkt, at købe en HD-DVD eller Blu-Ray afspiller.

Redigeret af Naiera - 11-Januar-2007 kl. 10:44
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:40

...Måske, men i mit tilfælde skifter jeg mit TV ud når de høje opløsninger for alvor bliver en realitet.

Efter min mening er det ikke altid rationelt at købe teknologi der er "forberedt" på noget som først er relevant om måske 2 år.

Folk er farvet af, at deres CRT havde en levetid på 10-15 år. Sådan fungerer det ikke idag - udviklingen går lige så hurtigt som priserne går ned....

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af anderskj1 anderskj1 skrev:

Hvor ligger lyden sig på PV60 ift. dette?

Mener PV60 har "normal" lyd i klassen. Brugere klager over at pioen har dåselyd, så den ligger i bunden af klassen.

Hvis du ikke har externt anlæg er PV600 hver en kr værd. Prøv selv i en pana butik med MTV eller Voice. SD kortlæseren er faktisk rigtig god som fotoalbum med vennerne og familie.

Der er efter min mening ingen rationel begrundelse for at købe pioen.

Redigeret af nextgeneration - 10-Januar-2007 kl. 22:43
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu