recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Allente.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Allente.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Allente.
    Sendt: 08-Juni-2022 kl. 07:31
Hej.
Overvejer lidt en TV løsning hos Allente. https://www.allente.dk/
Kan se de har to muligheder for køb af boks. Er der nogen der har erfaring med disse ?? Og hvilken der vil være den bedste valg ,hvis man skulle droppe Allente på et tidspunkt .

Redigeret af nesager - 08-Juni-2022 kl. 07:32
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 07:50
Allentes egen boks er baseret på Android TV, men tilpasset Allente. Dvs. at der er tæt integration med Allentes tv-produkter. Denne integration kan ikke fjernes, hvis du en dag ikke længere vil være kunde, så her kan du være nødsaget til at købe en anden boks, afhængigt af hvad du vil derefter.

Apple TV boksen er præcis ligesom at købe en Apple TV boks direkte. Det skyldes, at Apple ikke lader tv-distributører ændre brugerflade mv. Så hvis du en dag vil gå en anden vej, så er du ikke bundet til noget. Den er også hurtigere og opdateres til nye versioner af Apple tvOS.

Jeg kan dog ikke se, om det er Apple TV 4K eller Apple TV HD, man får med. Overvej at køb Apple TV 4K direkte. Den koster ca. det samme: https://www.pricerunner.dk/pl/649-3200137887/Medieafspillere/Apple-TV-4K-32GB-(2nd-Generation)-Sammenlign-Priser
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 08:38
Tak for svar Rasmus
Tænkte nok at der på længere sigt kunne blive en udfordring med deres egen boks.
Er bare lidt forundret over at de samtidig med deres egen boks tilbyder en Apple boks.også.
Er Apple TV4K bedre en Apple TV HD boksen ,og de lidt flere penge værd.
Og hvis , kan det så bedre betale sig med 64GB ??
Jeg bruger pt. Altibox Streamning ,men synes det er blevet for dyrt, så vil gerne prøve noget andet .
Vil man med Apple TV kunne bruge den på samme måde , så man kan se kanaler og tv guide, som ville kunne med Allentes egen boks .??

Mvh.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 08:43
Fordelen ved Altibox streaming er, at de streamer alle kanaler med 50 billeder pr. sekund. Allente streamer ikke ret mange kanaler med 50 billeder pr. sekund, så det virker ikke helt så flydende.

Allente's boks ville jeg ikke anbefale. Den har f.eks. ikke support for Netflix, Dolby Vision og Atmos lyd bare for at nævne nogle minusser....
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Fordelen ved Altibox streaming er, at de streamer alle kanaler med 50 billeder pr. sekund. Allente streamer ikke ret mange kanaler med 50 billeder pr. sekund, så det virker ikke helt så flydende.

Allente's boks ville jeg ikke anbefale. Den har f.eks. ikke support for Netflix, Dolby Vision og Atmos lyd bare for at nævne nogle minusser....

Tak for disse oplysninger.
Jeg har været nogenlunde tilfreds med Alibox, men har dog haft udfordringer med deres boks ( billede fryser ) og nu har de altså sat prisen op til 830kr,pr måned ,dog incl internet .
Kan man få noget TV på og til Apple boksen ?? Noget som virker på samme måde som Altibox eller tilvarende .
Netflix er lige meget ,bruger det ikke og har den på mit TV LG B9
Mvh.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 09:09
Apple TV boksen vil opleves anderledes end en klassisk tv-boks fra en tv-distributør. Det er en app-baseret boks, så du skal åbne f.eks. Allente appen og derfra findes du så kanaler, TV-guide, arkiv og hvad de ellers tilbyder. Men man sidder ikke og surfer kanaler på samme måde som tidligere.

På Apple TV kan du foruden Allente bruge Stofa, YouSee, YouTv, Waoo og andre tv-distributørers app, hvis du senere vil skifte. Og du kan frit prøve Apple TV+, Disney+, Netflix og andre apps på prøveperiode eller abonnement, hvis du vil have inspiration eller prøve noget helt andet.

Apple TV vil overtage TV-platformen på dit LG B9. TV'et kan tændes/slukkes og volumen styres vha. Apples fjernbetjening. TV'ets fjernbetjening kan også styres Apple TV-brugerfladen.

Apple TV 4K er nyere end Apple TV HD. Den kan overordnet det samme plus 4K, HDR og Dolby Atmos. Den har en nyere chip, så den får måske opdateringer i længere tid. Du har kun brug for 64GB udgaven hvis du har planer om at installere spil på Apple TV.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 11:16
Mange tak igen Rasmus Larsen.
Med andre ord kan en Apple TV  faktisk ikke mere en min LG TV. Har allerede Apple TV+ Smile
Den vil måske være hurtigere til at åbne diverse apps en min LG. ???
Men tak igen for svarene , så længe at LG vil opdatere apps ,går det vist .Wink
Mvh.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 12:48
Det er 4K Apple tv der tilbydes, altså nyeste Apple TV.
Jeg har løsningen i to rum, og modtog som langvarig god kunde, to Apple TV 4 K for 750 kr ialt.
Sidenhen er deres Android app i betaversion nu tilgængelig, den bruges nu på Shield tv og mit Android tv. 

Redigeret af JeTex - 08-Juni-2022 kl. 12:49
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det er 4K Apple tv der tilbydes, altså nyeste Apple TV.
Jeg har løsningen i to rum, og modtog som langvarig god kunde, to Apple TV 4 K for 750 kr ialt.
Sidenhen er deres Android app i betaversion nu tilgængelig, den bruges nu på Shield tv og mit Android tv. 

Tak for dit indlæg.
Det var da en god handel .Jeg er forhenværende  kunde ,ved ikke om det hjælper ret meget .Smile
Ved ikke om jeg kan få et app til mit TV . Men super at vide at det er 4Kmodellen fra Apple de leverer .
Mvh.

Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Med andre ord kan en Apple TV  faktisk ikke mere en min LG TV. Har allerede Apple TV+ Smile
Mvh.

Der findes ikke Allente app til LG TV. Fordi LG ikke opdaterer webOS efter køb, så er der mange eksempler på at apps falder fra med tiden, og at nye apps ikke er kompatible på få år gamle LG TV.

Jo Apple TV kan meget mere. Det er en hel TV-platform (Apple tvOS), som løbende får nye funktioner via opdatering. Den er meget hurtigere, har flere apps, har match-funktioner til billedfrekvens og dynamikområde, bredere understøttelse af 4K HDR, lydsystemer som Spatial Audio (med AirPods), trådløs lydopkobling i fuld kvalitet (AirPlay 2 højttalere og HomePod), WiFi 6 og Thread (til integration of styring af det smarte hjem), mulighed for spil (både Arcade og særskilte køb) samt tilslutning af PlayStation og Xbox controllere for at nævne nogle eksemplar.

Hvis du vil læse mere så har jeg skrevet denne anmeldelse Smile

Jeg tror ikke, at du kommer til at kigge dig tilbage, hvis du vælger at investere. Det er den oplevelse alle her på redaktionen sidder med. Sågar mine egne forældre og min svigermor – de er lidt oppe i årene Smile

Redigeret af Rasmus Larsen - 08-Juni-2022 kl. 13:53
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Mvh.

Der findes ikke Allente app til LG TV. Fordi LG ikke opdaterer webOS efter køb, så er der mange eksempler på at apps falder fra med tiden, og at nye apps ikke er kompatible på få år gamle LG TV.

Jo Apple TV kan meget mere. Det er en hel TV-platform (Apple tvOS), som løbende får nye funktioner via opdatering. Den er meget hurtigere, har flere apps, har match-funktioner til billedfrekvens og dynamikområde, bredere understøttelse af 4K HDR, lydsystemer som Spatial Audio (med AirPods), trådløs lydopkobling i fuld kvalitet (AirPlay 2 højttalere og HomePod), WiFi 6 og Thread (til integration of styring af det smarte hjem), mulighed for spil (både Arcade og særskilte køb) samt tilslutning af PlayStation og Xbox controllere for at nævne nogle eksemplar.

Hvis du vil læse mere så har jeg skrevet denne anmeldelse Smile

Jeg tror ikke, at du kommer til at kigge dig tilbage, hvis du vælger at investere. Det er den oplevelse alle her på redaktionen sidder med. Sågar mine egne forældre og min svigermor – de er lidt oppe i årene Smile

Tak for det .
Ja man kan og skal sikkert bare hoppe ud i det .
Og ved af bitter erfaring at APPs ikke lever evigt min gamle Sony løb hurtigt tør for opdateringer.
Jeg synes bare at når jeg bruger apps på LG  at det varer længe før det reager og viser indhold.
Men pyt ,er blevet pensionist og har tiden til at vente på der kommer lyd og billede .
Synes nu egentlig ,at der kommer opdateringer til webOS på min LG,men jeg selvfølgelig hvad opdateringerne går ud på.
Men nu må jeg lige i tænkeboks . Vil lige læde den tråd du henviser til
Og igen tak for de gode forklaringer til alle der deltaget .
Mvh.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2022 kl. 14:55
LG opdaterer firmwaren i sine skærme, der styrer skærmmenuer eller underliggende ting. De opdaterer ikke webOS-platformen til nye generationer. Dvs. at fødes skærmen med f.eks. webOS version 4.0, så får den ikke webOS 5.0, når næste års modeller lanceres. Med tiden gør det, at webOS bliver uddateret og ikke længere kan understøtte nye apps eller visse eksisterende apps i takt med, at de opdateres.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu