recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba 32WLT66Z til windows brug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba 32WLT66Z til windows brug

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba 32WLT66Z til windows brug
    Sendt: 10-Januar-2007 kl. 13:14

Efter at have læst en lang tråd i avforums kan jeg bla. udfra Spawns meget gode og flot opsummerende indlæg konkludere at man opnår det bedste billede til windowsbrug og også til film ved at bruge HDMI/DVI fra grafikkort til skærmens HDMI indgang. Man skal enten bruge signal 720p eller 1080i og via grafikkortopsætning scalerer for overscan. Selve fjernsynet sættes til af vise billedet i cinema 2 mode. Tilslutning på andre måder eller via VGA giver dårligere retultat.

Så langt så godt!

Jeg er dog i tvivl om hvorvidt ens grafikkort skal kunne understøtte at outputte enten 720p eller 1280i. Måske nogen kan give et svar på det?

Da det er ret vigtig for mig at skulle kunne bruge windows (primært internet) og billedet/teksterne ikke skal være generende fnidret/uklart så kunne jeg godt tænke mig at høre om nogen vil komme med en kommentar om hvor godt billedet egentlig er. Kan man forekempel forestille sig at bruge skærmen som primær computerskærm?

Da jeg gerne vil have et lydløst mediecenter har jeg endeligt overvejet at købe mc550 (mmvision), hvor grafikkortet iflg specifikationerne skulle understøtte 720p og overscaninstilling. Har nogen erfaring med grafikkortet fra dette mediecenter? evt. sammen med Toshiba 32WLT66Z.

Redigeret af mainleif - 10-Januar-2007 kl. 13:40
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 14:51

Hej mainleif

Tak for ordene :-) - lad mig fylde lidt flere på

Du kan helt sikkert bruge mmvision mc550 sammen med Toshiba, min anbefaling vil være at du kører 720p (1280x720) fremfor 1080i (1920x1080) da sidstnævnte giver for lille skrift på en 32" efter min mening. Begge opløsninger fungerer dog fint uden at du skal vælge cinema2 mode, cinema2 mode var kun hvis man forsøgte med 1366x768 og det var ikke ligeså godt.

Tekst står ved 720p ganske fornuftigt selvom det ikke er ligeså knivskarpt som hvis det havde været i 1:1 pixelmapping ved 1366x768.

Her er et eksempel fra et worddokument:

http://spawnweb.dk/toshiba/1.jpg

Tag dig ikke af farverne, de skyldes kameraet og den dårlig fotograf (mig), dokumentet er selvfølgelig hvidt på skærmen i virkeligheden.

Selvom man tilslutter med HDMI er der ikke noget til hinder for at man samtidig har et VGA kabel tilsluttet hvor man kan vælge 1024x768, her kan du få 1:1 pixelmapping med sorte bjælker i siderne, eller du kan strække til fuld skærm med widescreen funktionen. Så man kan nemt skifte imellem dem for at finde ud af hvad der giver bedst resultat.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 20:10
Tak for svar. Hvis det du har skrevet i word er med 8-10 så ser det ganske fornuftigt ud. Prøver også med VGA. Går det helt galt må jeg have en ekstra computerskærm  til at stå under sofabordet.  

Redigeret af mainleif - 10-Januar-2007 kl. 20:13
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 20:29
Skulle nok alligevel have købt et samsung til samme pris og som har pixelmapping. Så kunne jeg nok have lært at leve med det grimme udseende og den grimme blå knap som efter sigende skulle kunne lyse en hel stue op.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 22:06

Tja - du havde selvfølgelig fået pixelmapping og dermed en fordel som ren computer monitor - men garanteret også et dårligere billede i alle andre situationer. Prøv nu med Toshibaen i praksis inden du på forhånd dømmer - jeg er ganske overbevist om at det ikke går helt galt ;-)

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 12:55

ok tak :). Har tænkt lidt over det og det passer egentlig fint hvis løsningen bliver at jeg bruger MCE og ser film via 720p og samtidig på et arbejdsbord har en 19'' computerskærm tilsluttet (VGA 1280x1024). Så vil jeg kunne bruge computeren til både arbejds-PC og Mediecenter .

Jeg går ud fra at den kan føde begge skærme samtidig.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 13:33
det kan du sagtens - og det vil jeg da også klart anbefale, fremfor kun at have tv'et som arbejdskærm :)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 15:35

Spurgte lig i mmvision som siger at den ikke kan begge samtidigig men at man skal vælge hvilke output der skal bruges. Øv da. Jeg troede heller ikke at det var et problem.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 15:46

Det tror jeg ikke på - men jeg kan da tage fejl.

Det er en integreret Intel grafikchip men ikke nærmere specificeret - de er typisk ikke dem der leverer flest muligheder - men alligevel, det undrer mig, men jeg skal da gerne finde ud af om det passer.

Redigeret af spawn - 11-Januar-2007 kl. 16:00
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 19:24
jo tak :). Det er en der hedder thomas m. som svarede mig. Kan ikke selv forstå at man ikke bare kan definere dobbeltskærm som jeg gør på arbejdet med bærbar + ekstern skærm hmm. Måske de så kunne sætte et andet grafikkort i men så er der lige det med køling der måske bliver nødvendig. Alternativt et andet lydløs mediecenter men de hænger jo ikke på træerne. Tuner delen er ikke vigtig for mig.

Redigeret af mainleif - 11-Januar-2007 kl. 19:27
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu