recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dækning på 3's net
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dækning på 3's net

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dækning på 3's net
    Sendt: 12-Juli-2022 kl. 12:02
Hej
Er ved at kigge lidt på mit mobil abonnement. Kan se at jeg kan spare en del ved at skifte til Oister i forhold til mit Telmore abonnement.
Der var en gang at mobildækningen ikke var særlig god på 3's net. Er der nogen der ved om det stadigvæk er gældende? 
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Flippo Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 04-Januar-2018
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 15:10
Jeg har tidligere skiftet fra Telmore til Oister. Der gik 14 dage, så var jeg tilbage hos Telmore. Mage til ringe dækning. Jeg kunne køre rundt i det midtjyske i lange perioder, uden noegn dækning - selvom Oister lover at man går på TDC's net, ved manglende dækning. Dead
Aldrig mere Oister.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har tidligere skiftet fra Telmore til Oister. Der gik 14 dage, så var jeg tilbage hos Telmore. Mage til ringe dækning. Jeg kunne køre rundt i det midtjyske i lange perioder, uden noegn dækning - selvom Oister lover at man går på TDC's net, ved manglende dækning. Dead
Aldrig mere Oister.

Men nu er det altså 3 der spørges omCry.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ja, som netleverandør til Oister.
Derfor er meldinger om netop oister ganske interessant….

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ja, som netleverandør til Oister.
Derfor er meldinger om netop oister ganske interessant….
Klaus

Det var jeg ikke klar over, og i så fald kan jeg kun beklage.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 16:41
3's net er typisk acceptabelt i byer, men ganske utilfredsstillende udenfor byerne med langsom data, der til tider helt forsvinder.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 17:58
tak for svarene. Tror jeg dropper Oister løsningen
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 19:18
Var i Tyskland.  

Fruens oister var utroligt ringe.  Mit Telmore var super

Telefonerne var begge ip13
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

tak for svarene. Tror jeg dropper Oister løsningen

Du kan også tage et kig på eesy, som også bruger TDCs net.
Jeg skifter selv om en måneds tid.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5055
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 11:38
Og så en fin oversigt. Telia er vel også udmærket?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 11:54

Hej
Er ved at kigge lidt på mit mobil abonnement. Kan se at jeg kan spare en del ved at skifte til Oister i forhold til mit Telmore abonnement.
Der var en gang at mobildækningen ikke var særlig god på 3's net. Er der nogen der ved om det stadigvæk er gældende? 
Kender ikke dit forbrug, men jeg har selv et 
abonnement til 79,- pr. måned, med 10 timers tale og 10 GB data (gammelt abonnement, kan ikke købes i den udgave længere)
Som jeg er godt tilfreds med til mit behov. Wink
Kører på TDC net.
Mvh. JørgenT
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2014
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 12:30

Hej

Jeg har benyttet Oister de sidste to år og sammenlignet med min firmatelefon, der kører på Telenor, så er dækningen hos Oister i dag næsten lige så god.

Specielt indenfor de sidste par måneder er forbindelsen på Oister blevet bedre, og jeg kører i dag på 5G det meste af tiden. Specielt uden for de større byer er det blevet bedre, og det er fordi min telefon oftere kører på band 28 (700 MHz).

Det gjorde den ikke for blot få måneder siden, og forbindelsen var for det meste band 3 (1800 MHz). Forskellen på band 3 og band 28 er, at tidligere var der en del steder så dårlig dækning, at jeg ikke kunne streame radio i bilen uden konstante udfald. Nu kan jeg kan streame overalt, hvor jeg kører.

Dækningen på 3/Oister bliver bedre dag for dag, efterhånden som de får opgraderes deres netværk. De steder, hvor dækningen ikke er i top, der skifter min telefon typisk over til TDCs net, men det er faktisk ikke så mange steder længere.

Men det bemærker du nok slet ikke, for din telefon vil nok bare vise "Oister" hele tiden, selvom den kører på TDCs net. Men man kan faktisk se det på en anden måde.

Du kan installere en app som f.eks. "Network Cell Info Light" til Android, hvor du kan se MccMnc koden. Denne kode er et unikt nummer hvert mobilnet udsende, og ud fra koden kan du se, hvilket mobilnet dit telefon benytter. TDC er 23801 og 3/Oister er 23806.

I app'en kan du også se, hvilket "band" (frekvensbånd) din telefon kører på. Band 1 er 2100 MHz, Band 3 er 1800 MHz, Band 8 er 900 MHz, Band 20 er 800 MHz og Band 28 er 700 MHz.

Redigeret af Branchekender - 13-Juli-2022 kl. 12:32
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu