|
NAD C272 - Reperation? |
Besvar |
Forfatter | |
StylaH
Junior bruger Oprettet: 01-Januar-2008 Status: Offline Point: 33 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Juli-2022 kl. 09:45 |
Heysa
Jeg købte nogle effekttrin brugte for et par måneder siden, men det viser sig at de har lidt periodiske fejl (en slukker af sig selv, en mister lyd i den ene side etc ) Er der en der kender et godt sted at få sådan nogle blokke efterset, eller er det blot skrot jeg står med? - Tænker at det bliver så dyrt gennem hifiklubben, at det ikke kan lønne sig.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu skriver du ikke noget hvor du befinder dig, men service manual kan downloades her:
hvis du finder en der kan hjælpe dig.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
StylaH
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er fra det mørke Sønderjylland. Så helst ikke lige en på Sjælland, men ellers kører jeg gerne efter det. Tak for linket - jeg tør dog ikke selv pille i dem |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du sidder med “en lort” på hånden.
Dine forstærkere er knapt 20 år gamle. Afhængigt af, hvordan de er blevet brugt og hvor meget køling de har fået lov til at få er følgende galt: Store kondensatorer er udtørrede og skal skiftes. Små kondensatorer der sidder i nærheden af en varmekilde skal skiftes. Mekanisk store komponenter skal loddes efter (der kan være knækkede lodninger). Udgangsrelæer skal skiftes. Skal du have en prof til at gøre det, skal det hele laves, ellers står du med en ny defekt om et halvt år og det vil ingen professionel risikere, for så risikerer de at du kommer og klager over reparationen der er udført og kræver det repareret på garanti. Er du klar til at give 2500-3000 for rep af hver forstærker? Det er nok det billigste du kan få det gjort for….. Klaus
|
|
StylaH
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det er lidt noget knas. 2500,- per forstærker, det er vel cirka det de er værd Havde måske håbet en "hobby elektronik gut" kunne klare det noget billigere. Hvis jeg ikke finder en billigere løsning, må de nok komme til salg som defekte - måske til en der selv kan lave dem.
|
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg fik repareret et NAD 216 THX effekttrin for ca 1400,- i HFK. Der var knas i kanalerne. Bagefter spillede den som ny.
Redigeret af dr_schlemer - 28-Juli-2022 kl. 00:34 |
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så 2 nye udgangsrelæer, eller efterlodning af dårlige lodninger? |
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Udgangsrelæer og rensning.
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |