|
Er reparation mulig på ældre højtaler |
Besvar |
Forfatter | |
thile
Ny bruger Oprettet: 12-December-2017 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-August-2022 kl. 21:25 |
Hej
Jeg har nogle Infinity kappa 90 som var begyndt at lyde dårligt. Ved nærmere eftersyn er det helt tydeligt at bass enheden ikke har det godt. Gummikanten er blevet helt skør og smuldrer helt væk. Alt form for reklamation / garenti er væk for længst. Hvad tænker folk som mulige løsninger. Jeg tog en snak med nogle flinke folk i hifi klubben. Her fik jeg lidt input til to muligheder. Det kunne måske være muligt at finde mindre hobby værksteder som vil kunne lime en ny gummi membran ting på. (hvad hedder det rigtigt?) Dog fik jeg anbefalet at købe en hel bass enhed, og "bare" indsætte en ny. Er der nogle som kan hjælpe med at finde et / flere eksempler som kunne benyttes? Eller måske bare lidt info om hvor man skal starte med at lede? Det skulle være vigtigt at finde noget som er så tæt på originalen som muligt. Jeg kan lige nedskrive specs, som jeg har fra manual. Kappa 90 Frequency response: ± 2 db 40 Hz – 45 kHz Crossover Frequency: 350 Hz / 3.5kHz Sensitivity 2.8V / 1m / 88 dB Nominal Impedance 4 Ohm Drivers: - EMIT-B tweeter - 115 mm midrange - 2 x 255 mm bass Redigeret af thile - 08-August-2022 kl. 21:36 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke en jeg personligt har erfaring med, men som jeg er bekendt med findes
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan næppe få nye enheder til dine gamle Kappa’er.
Til gengæld kan du få nye skumkanter Klaus
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |