recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBox 360 HD DVD lydproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXBox 360 HD DVD lydproblemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Emne: XBox 360 HD DVD lydproblemer
    Sendt: 12-Januar-2007 kl. 13:12
Jeg har tilsluttet min XBOX360 til min Denon receiver via Toslink optisk forbindelse, og jeg oplever at der er ged i lydniveauerne. Receiveren modtager i Dolby Digital, men al lyden er i nogenlunde samme niveau. Apollo 13 f.eks. hvor niveauet af opsendelse af en Saturn V raket ikke er kraftigere end resten af filmen.

Hvad mon der ser der?
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 13:37

...ikke helt forstået. Lyden skal da være i samme niveau, eller???

Du skriver intet om resten af dit setup. HT'ere, boombox mv.

Redigeret af zaboom - 12-Januar-2007 kl. 13:38
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 13:41

Hejsa.

Jeg har læst på et andet forum der skulle være nogen lyd-problemer med lyden på HD-DVD. Det skulle dog blive rettet med en patch senere.

Når jeg ser HD-DVD film synes jeg også generelt lyd niveauet er MEGET lavt i forhold til DVD, alm. spil. osv.

Mvh. Weiglin

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af zaboom zaboom skrev:

...ikke helt forstået. Lyden skal da være i samme niveau, eller???

Du skriver intet om resten af dit setup. HT'ere, boombox mv.

Pointen er, at dynamikken i lyden er helt forsvundet. Når Saturn V raketten i Apollo 13 starter er det normalt ledsaget af kraftige lydeffekter der er 15-20 dB højere end lydtrykket ved alm. samtale i filmen.

Ikke her på HD DVD drevet. Der bliver alle lyde tilsyneladende reenkodet og nivelleret til samme lydstyrke. Stor fejl!

Jeg har i mellemtiden læst mig frem til rygter om at Microsoft arbejder på at patche problemet - som forrige poster også skrev.
Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 20:02
Det nok fordi TrueHD bliver nedsamplet/omkodet til DD5.1. Det mister det en del ved. Måske du bare er lidt for følsom, eller også har du fået en dårlig model, ELLER måske er din opsætning fejlagtig.. Lad os håbe en opdatering kan rette på det. <3
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Riot Riot skrev:

Det nok fordi TrueHD bliver nedsamplet/omkodet til DD5.1. Det mister det en del ved. Måske du bare er lidt for følsom, eller også har du fået en dårlig model, ELLER måske er din opsætning fejlagtig.. Lad os håbe en opdatering kan rette på det. <3

Nej, problemet sker ikke ved TrueHD omkodning. Kun ved DD+, og det er ikke bare fordi jeg er følsom :)

Ved en A/B sammenligning med Apollo 13 på HDDVD og SDDVD er der milevid forskel. På førstnævnte lyder opsendelsen af Saturn V raketten mest som en våd kineser, mens den gamle SDDVD kan få huset til at ryste :) Jeg har prøvet med flere forskellige XBOX'e med samme resultat, så jeg er ret sikker på at det er en fejl i afspiller softwaren på XBOXen.
Til top
Tzmir Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juni-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 10:52
Det er rigtigt at lyden er forkert ved dd+ på xbox hd-dvd. En opdatering skulle komme snart forhåbenlig.
Til top
Jesper Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2004
Sted: Danmark
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 19:25

DTS vil også blive rettet til ved den kommende opdatering.

Jesper Nielsen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 22:05
Microsoft har langt om længe lavet en patch. Det viste sig at DD+ dekoderen var permanent sat i dynamisk kompression mode "midnight mode" hvor alle lyde bliver normaliseret til mere eller mindre samme lydstyrke.

Med patchen fra 15/5 kan man slå dynamisk kompression til og fra, så ny lyder det rigtigt igen - juhu!

Der er også tilføjet mulighed for 1.5 Mbit/s DTS enkodet signal fra afspiller til receiver (uafhængig af valgt spor på HD DVD skiven)
Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 22:32

Opdateringen er kommet. Så lydproblemerne skulle være løst. Problemet er bare at man skal have sin xbox sat til internet og have en xbox live bruger for at kunne få opdateringen.

Tjek denne artikel:

http://www.xboxlife.dk/news/3326/HD-DVD-lydopdatering-i-dag. html

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu