|
Problem med genaktivering af MitID |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
MMJ741
Bruger Oprettet: 19-April-2004 Status: Offline Point: 77 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Juli-2022 kl. 10:31 |
Hej folkens
Jeg tænkte, om jeg måske var så heldig, at der var en herinde, som kunne hjælpe mig med et irriterende og mærkværdigt problem, som jeg er stødt på med MitID: Jeg har brugt MitID i anslået over et halvt år uden problemer (på samme telefon, hvor der nu er problemer), så jeg har for længst oprettet et ID osv. Men forleden stoppede appen pludseligt med at virke og jeg blev derfor nødt til at geninstallere den. I den forbindelse skal jeg nu have det genaktiveret og det har jeg nu brugt mere end fire timer på, stadig uden at det er lykkedes for mig. Når jeg skal genaktivere med mit pas lykkedes scanningen af chippen og der vises et stort blåt flueben i en blå cirkel på min skærm. Så det lader til, at chippen scannes med succes - problemet er bare, at der aldrig sker mere end dette. Det virker som om at appen "fryser" ved fluebenet og der sker aldrig mere (jeg har prøvet at lade telefonen ligge i over en time, uden at den nogensinde kommer videre. Og jeg kan hverken komme frem eller tilbage i appen. Så det eneste jeg kan gøre er at "kvæle" appen og starte forfra, hvor præcist det samme problem så opstår igen og igen. Jeg har prøvet mere end 20 gange og jeg har haft genstartet min telefon talrige gange. Men problemet forbliver det samme. Jeg ved godt, at man vist kan få en ny aktiveringskode ved Borgerservice, men her i byen er der ingen ledige tider hertil i hverken juli eller august måned, så det kunne vare rart at få det løst før september, da jeg bl.a. ikke kan logge ind i netbank mv. uden MitID. Og ja, jeg har også skrevet til MitID-supporten, men de har endnu ikke svaret eller oplyst en forventet tidshorisont for et svar. Telefonen er en fuldt opdateret OnePlus 7T Pro McLaren Edition med Android 11 (Oxygen OS 11.0.8.1HD01BA). Jeg har ikke "pillet" ved nogen indstillinger på min telefon, så det kan afvises som årsag til problemerne. Som nævnt indledningsvist, så har MitID også førhen virket upåklageligt for mig (på selvsamme telefon). På forhånd tak og rigtig god weekend til jer alle. :-)
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. For ca 2-3 uger siden fik jeg en oplæst besked om, at scanningen af pas ikke virkede længere. Jeg fik beskeden, da jeg prøvede at ringe til et af de relevante telefonnumre, men kender ikke den nuværende status. Så jeg har selv bestilt en tid en dag i næste uge kl 16:36. til en aktiveringskode ved Borgerservice På Frederiksberg. Selv om jeg ikke bor på Frederiksberg, kan man sagtens bruge andre kommuner med kortere ventetid. Hilsen Carsten. |
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har lige fået ny telefon og installerede MitID uden problemer, så det er ikke et generelt problem.
|
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan få en aden til at lave en genaktiveringskode til dig i deres app, ved at scanne dit pas
|
|
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2426 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har prøvet det samme, MEN fik langt om længe MitID. Aktiver på MitID-app'en ved at trykke på den af menuerne med tandhjul, hvor der aktiveres via NemID. Dvs brug kun MitID, lad den sende dig til NemID og tilbage til MitID. Herefter følger du anvisning hvor du blandt andet bruger dit pas. Tilføjelser: På denne måde behøver man ikke bestille ny aktiveringskode
Redigeret af bentpetersson - 22-Juli-2022 kl. 17:58 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tjek lige din stavekontrol.
|
|
bentpetersson
Funktioner
Tak(0)
|
Tak. Så burde ordet være rettet
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10429 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan stadig se et par fejl. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
bentpetersson
Funktioner
Tak(0)
|
Måske du bør skrive rettelser
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske, atraktive helt skulle fjernes? minID? Skal vi sige skid & skål være med det..... Og inden der går helt skolelærer i det, så kan man finde friveskejl i ALLE indlæg - OG artikler. Og ikke kun i andres indlæg. Alle mine indlæg er garantrisse også smækfulde af fejl!!
|
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
bentpetersson
Funktioner
Tak(0)
|
Tak til jer for rettelserne.♥️ Jeg har tilføjet yderligere til mit første indlæg.
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 287 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har MitID-appen på en anden enhed - f.eks. en tablet, eller hvis du har en kodeviser, så kan du aktivere appen på telefonen ved at gå ind på mitid.dk på en PC - logge på og aktivere og deaktivere alt efter behov.
Dette er grunden til, at jeg absolut vil anbefale at have mindst to muligheder aktiveret, som f.eks. telefon + tablet og/eller kodeviser. På den måde bliver man ikke udelukket fra selv at redde en sådan situation.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |