|
Ingen HDR på Waoo 3930 boks |
Besvar |
Forfatter | |
Feddersen
Ny bruger Oprettet: 25-November-2022 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-November-2022 kl. 06:54 |
Jeg har for nylig udskiftet min Airties HD boks med den nye DIW 3930 (fra Fibia), der understøtter HDR. Boksen er tilsluttet mit LG C9 TV via HDMI.
De første dage virkede alt fremragende - eminent flot billede fra Youtube App’s med HDR indhold. Ved afspilning af Youtube App med HDR, blev det lille HDR logo i øverste hjørne vist kortvarigt - og alt var perfekt! Jeg var efterfølgende inde i billedmenuen på LG TV’et for at tilrette lidt på billedindstillingerne, og fik det til at se rigtig godt ud på videoer med HDR indhold - så langt, så godt. Men nu vil boksen lige pludseligt ikke længere vise HDR indhold. Det bliver i hvert fald ikke registreret på LG skærmen, ligesom billedet med HDR, der ellers før var ekstremt flot, nu virker underligt livløst. Hvad kan være gået galt? Jeg har naturligvis først kontaktet leverandøren af boksen (Fibia), og de sendte mig anvisninger på indstillinger i boksens billedmenu - herunder HDMI udgangens dynamiske område, der skulle indstilles til “tilpas indhold”. Så ville den justere til HDR indhold, når sådanne videoer fra Youtube App’s vises. Men boksen vil fortsat ikke vise HDR indhold. Det bliver blot vist - ganske vist pænt - men slet ikke som de første dage, hvor alt var perfekt. Når jeg ser Youtube videoer med HDR indhold på LG C9 TV’ets eget Youtube App, er alt perfekt, og HDR indhold vises helt som det skal - osse efter at jeg som før nævnt har været inde og justere lidt i billedmenuerne. Jeg har indstillet én af menuerne til - når der vises HDR - “gælder alle inputs” Nu er spørgsmålet så: Har nogen af Jer herinde oplevet samme problem med Fibia DIW 3930 boksen, sammen med evt LG TV (C9 modellen eller tilsvarende)? Hvilke billedmenuindstillinger skal jeg være opmærksom på - såvel på boksen som på TV’et - for at HDR indhold vises korrekt fra boksen? Jeg har naturligvis osse prøvet at resette boksen til fabriksindstillinger - men uden resultat.
Måske er jeg uforvarende kommet til at gøre noget forkert i én af menuerne? Ja, det var en længere smøre, men håber nogen har et godt råd. Måske skulle man helt skippe denne boks, og gå over til ren streaming. Det kan vist nok godt lade sig gøre i Waoo’s abonnementer? Venlig hilsen |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
"Tilpas indhold", hvis den fungerer korrekt, burde skifte mellem SDR og HDR afhængigt af kilden. Så når du vælger en HDR-video hos YouTube, og skærmen ikke slår over i sin HDR-tilstand, så er der noget galt, ja. Enten får du SDR-versionen af videoen igennem eller også får du HDR-versionen igennem, som så bliver pakket ind som SDR-signal, hvorfor det vil se mærkeligt ud. Din beskrivelse af, at billedet virker livløst indikerer, at det sidste eksempel ovenfor indtræffer.
Så ja, hvorfor sker det... Er HDMI 'Deep Colour' aktiveret på den HDMI-port i TV'et, som Waoo-boksen er tilsluttet? I øvrigt, hvis du vil have mere ud af dit LG C9 og nyde masser af indhold i HDR, så synes jeg du skal overveje Apple TV 4K. Den har alle de populære apps og du får indhold i 4K HDR fra bl.a. Amazon Prime Video, Apple TV+, Apple iTunes (filmleje), Disney+, HBO Max, Netflix og YouTube. Du får også lidt 4K fra DRTV, TV 2 Play og Viaplay. Der findes Waoo app til Apple TV.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |