|
Dækning på 3's net |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Juli-2022 kl. 12:02 |
|
Hej
Er ved at kigge lidt på mit mobil abonnement. Kan se at jeg kan spare en del ved at skifte til Oister i forhold til mit Telmore abonnement. Der var en gang at mobildækningen ikke var særlig god på 3's net. Er der nogen der ved om det stadigvæk er gældende?
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
![]() |
||
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har tidligere skiftet fra Telmore til Oister. Der gik 14 dage, så var jeg tilbage hos Telmore. Mage til ringe dækning. Jeg kunne køre rundt i det midtjyske i lange perioder, uden noegn dækning - selvom Oister lover at man går på TDC's net, ved manglende dækning.
![]() Aldrig mere Oister. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
|
Men nu er det altså 3 der spørges om ![]() Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Ja, som netleverandør til Oister. Derfor er meldinger om netop oister ganske interessant…. Klaus
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
|
Det var jeg ikke klar over, og i så fald kan jeg kun beklage. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
|
3's net er typisk acceptabelt i byer, men ganske utilfredsstillende udenfor byerne med langsom data, der til tider helt forsvinder.
|
||
![]() |
||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
|
tak for svarene. Tror jeg dropper Oister løsningen
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7187 |
|
Var i Tyskland.
Fruens oister var utroligt ringe. Mit Telmore var super Telefonerne var begge ip13
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1574 |
|
Du kan også tage et kig på eesy, som også bruger TDCs net. Jeg skifter selv om en måneds tid.
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5055 |
|
Og så en fin oversigt. Telia er vel også udmærket?
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
|
abonnement til 79,- pr. måned, med 10 timers tale og 10 GB data (gammelt abonnement, kan ikke købes i den udgave længere) Som jeg er godt tilfreds med til mit behov. ![]() Kører på TDC net.
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Branchekender ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 361 |
|
Jeg har benyttet Oister de sidste to år og sammenlignet med min firmatelefon, der kører på Telenor, så er dækningen hos Oister i dag næsten lige så god.
Specielt indenfor de sidste par måneder er forbindelsen på Oister blevet bedre, og jeg kører i dag på 5G det meste af tiden. Specielt uden for de større byer er det blevet bedre, og det er fordi min telefon oftere kører på band 28 (700 MHz). Det gjorde den ikke for blot få måneder siden, og forbindelsen var for det meste band 3 (1800 MHz). Forskellen på band 3 og band 28 er, at tidligere var der en del steder så dårlig dækning, at jeg ikke kunne streame radio i bilen uden konstante udfald. Nu kan jeg kan streame overalt, hvor jeg kører. Dækningen på 3/Oister bliver bedre dag for dag, efterhånden som de får opgraderes deres netværk. De steder, hvor dækningen ikke er i top, der skifter min telefon typisk over til TDCs net, men det er faktisk ikke så mange steder længere. Men det bemærker du nok slet ikke, for din telefon vil nok bare vise "Oister" hele tiden, selvom den kører på TDCs net. Men man kan faktisk se det på en anden måde. Du kan installere en app som f.eks. "Network Cell Info Light" til Android, hvor du kan se MccMnc koden. Denne kode er et unikt nummer hvert mobilnet udsende, og ud fra koden kan du se, hvilket mobilnet dit telefon benytter. TDC er 23801 og 3/Oister er 23806. I app'en kan du også se, hvilket "band" (frekvensbånd) din telefon kører på. Band 1 er 2100 MHz, Band 3 er 1800 MHz, Band 8 er 900 MHz, Band 20 er 800 MHz og Band 28 er 700 MHz. Redigeret af Branchekender - 13-Juli-2022 kl. 12:32 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |