|
Indbygningshøjtaler - Surround eller stereo par? |
Besvar |
Forfatter | ||
mesterbob
Junior bruger Oprettet: 26-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-December-2022 kl. 19:31 |
|
Jeg har meget svært ved at forstå tale når jeg ser fjernsyn og bliver derfor nødt til at skrue forholdsvist højt op.
Jeg vil ikke have flere ting hængende på min væg så en Soundgarden eller lignende er nogo. Har så leget lidt med tanken om at få nogle indbygningshøjtalere af en bedre kvalitet end de indbyggede men er lidt i tvivl om jeg er nødt til at kigge efter Surround så jeg dår centerkanalen med eller om jeg bør kunne nøjes med et ok stereo par. Derudover hvis det f.eks skulle være Surround med centerhøjttaler hvad er der så af nemme løsninger der ikke fylder for meget (skal kunne gemmes af vejen) og kan i anbefale indbygningshøjtalere som er fornuftige til prisen? På forhånd tak.
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4025 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kunne vælger en soundbar, eller hvis det var mig der stod i den situation med at få bedre dialog, så at købe to gode bogreols højtalere og så en lige så god senter, og kører 3 kanals stereo
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1413 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Et sæt stereohøjttalere er fint - alm. eller indbygning. Til dit behov er der ingen grund til surround.
Du får altid "centerkanalen" med, da lyden derfra blot afspilles i stereohøjttalerne. Redigeret af Flippo - 22-December-2022 kl. 10:58 |
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1413 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
3-kanals stereo? Den må du lige forklare...
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4025 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19444 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor har du det udtryk fra? Klaus
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19444 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Okay, det har jeg ligegodt tilgode at læse om. Kan ikke finde det nævnt i manualerne til de par Pioneer og Yamaha forstærkere jeg læste manualer fra. Klaus
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja jeg har heller ikke hørt om 3 kanal stereo før nu, men det lyder plausibelt.
LCR systems have become increasingly popular in live installed sound because they provide more articulate panning control throughout the stereo field by adding a discrete center channel. In a traditional stereo configuration, each channel can be panned between the left and right sides. As the signal is panned toward the left, for example, its level increases in the left speaker while decreasing proportionally in the right until it reaches the full ‘hard’ left position. At this point, the signal can only be heard in the left side of the bus. When a channel in a stereo bus is panned center, on the other hand, it is sent equally to both the left and right speakers. This creates a ‘phantom’ center image. Depending on how the left and the right sides of the sound system are positioned relative to the listener, it can be difficult to discern the exact position of the center image.
Redigeret af Munch - 22-December-2022 kl. 21:02 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |