|
Medieafspiller |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Olet
Bruger Oprettet: 12-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Januar-2023 kl. 20:37 |
Hej
Skal bruge en medieafspiller hvor jeg kan ligge mine Blu-ray film på og derefter afspille der fra. Har blandt andet set på Zappiti Neo som opfylder alle mine krav. Dolby atmos, Dolby vision, HDR10+ osv. Hvis jeg nu i stedet bruger en nvidia shield (kodi) og forbinder en ekstern harddisk via USB, hvad vil jeg så miste i forhold til en Zappiti. Giver det mening :-) Redigeret af Olet - 09-Januar-2023 kl. 20:45 |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Overvej også Zidoo.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor vil du væk fra Nvidia Shield med Kodi? Du kan overveje i stedet at tilkoble en harddisk til routeren. Så kan lagerkapaciteten udvides uafhængigt af boksen og du kan også få adgang til film på andre enheder i hjemmet nu eller senere.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Olet
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Rasmus
Vil nødvendigvis ikke væk fra Nvidia. Men vil Nvidia understøtte alle lyd og billede formater, HDR+, vision osv. ved afspilning fra harddisk via usb på Nvidia?
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den klarer alle lydformaterne som bitstream, der sendes videre til dekodning på dit lydsystem.
2019-udgaven af Shield understøtter Dolby Vision og kan også håndtere Dolby Vision profil 7 (dual-layer som bruges på UHD Blu-ray), om end farvepræcisionen ikke er helt korrekt. Jeg synes der har været snak om, at Zidoo har tilføjet det, men tjek op på det. Ved ikke med Zappiti.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
SuperBilleN
Guld medlem Oprettet: 12-Juni-2006 Sted: Galten, Danmark Status: Offline Point: 548 |
Funktioner
Tak(0)
|
Inden du bestiller en Zappiti så tjek lige Zidoo Z9X & Dune HD Real Vision 4K ud de bruger alle 3 samme chip RTD1619DR.
Dune laver software som bruges på Zappiti bokse Dune kører på Linux & Android TV og kommer med Google Play osv, så Mange Apps der bruges på Shield vil virke Zidoo er bygget på Linux & Android mobil version så det kan være lidt svære med sideload af google apps. Jeg har selv kig på alle 4 men vil bare ikke smide 5000 for en Zappiti nå de andre billede mæssigt er helt ens Skriv gerne hvad du ender med :)
|
|
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond NAD C388 SVS NSD 12 |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Zidoo kører helt specifikt noget tablet Android Men det virker godt. Nogle ting på min Z1000 Pro er totalt random, men når man får det hele op at køre, så er det altså os' ret godt.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
|
Olet
Funktioner
Tak(0)
|
Zidoo er helt klart en mulighed.
Min ide med alt der her, var at tage en kopi af alle mine film og derefter afspille via en media afspiller. Men må nok erkende, at alt det med kopier virker lidt besværligt. Bare at skaffe et Blu-ray drev med den rigtigt firmware er ikke nemt. Hvad gør i, når i skal rippe en film ? |
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Det er sådan set simpelt nok. Brug nedenstående drev sammen med MakeMKV og smid så filen hen på din NAS eller harddisken i afspilleren.
https://www.amazon.de/-/en/dp/B07MTP9VKX Det læser UHD Blu-rays så snart du tager det ud af æsken og læser Blu-rays edderkraftbørstemig hurtigt. |
|
|
Olet
Funktioner
Tak(0)
|
Synes bare når man læser på MakeMKV
At det skal være nogle bestemte drev og firmware før det er muligt ?
|
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, det er når der skal læses UHD der skal være noget bestemt. Men det her drev fungerer altså uden problemer og uden firmware-opdatering eller noget som helst. Jeg købte det selv for et par måneder siden, og jeg har altid brugt MakeMKV til at hive data fra mine skiver med.
|
|
|
Olet
Funktioner
Tak(0)
|
Perfekt , fandt dette hos dansk forhandler kan det bruges ?
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |