|
indeksere rippet cd er |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Januar-2023 kl. 08:51 |
|
Hvordan ville i indeksere rippet cd er ?
Mappe i alfabetisk orden med kunstner ? A ABBA osv B Boney M osv eller ville i bare have dem i en bunke ? Og hvad er bedste program pt til FLAC filer Som kan snuppe det meste. titler og evt cover Skal bruges via Sonos |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har dem liggende i kunster - album
Jeg har altid brugt https://www.exactaudiocopy.de/
|
||
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 579 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sonos er som sådan ligeglad med mapper - den bruger metadataen istedet.
Det er nogle år siden jeg rippede cd’er, men da jeg gjorde det, brugte jeg også EAC som PerW anbefaler. Virker fint, og du kan koble det op på en metadata database, der importerer kunstner, titlel, album osv. det er dog en god ide at tjekke metadata når du har importeret, da der kan være fejl i Edit - du kan også importere album covers gennem EAC. Vedr mappestruktur er PerWs forslag det rigtige. Det er ret overskueligt, også selvom du har mange cd’er
Redigeret af moremusic - 14-Januar-2023 kl. 10:37 |
||
JesperRou
Bruger Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har altid brugt DBPowerAmp CD Ripper, men vil tro EAC er lige så fint. Mht. struktur, så har min ændret sig mange gange ud fra erfaring. Nu er jeg nået frem til: Kunstner/Album (årstal)/xx. Titel.filtype Plus, i hver album folder er der et "folder.jpg" billede, på 1000x1000 pixels af coveret. Multidisk albums er navngivet lidt anderledes, nemlig "Album (Årstal), disc x" Jeg er blevet super glad for at have album årstal på, for det spørgsmål kommer op så ofte. Nogen gange vil jeg f.eks. også gerne høre alle albums med Simply Red, i kronologisk orden. |
||
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1087 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har dem liggende efter kunster
Rippet med iTunes |
||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||
HenrikN
Bruger Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har mappe med kunstner, og i denne mappe albums. Gøres let med DBpowerAmp.
Har rippet alle mine til WAV. Og det har fungeret super. Har dem alle til at ligge på Synology, og tilgår vha. Synology`s app. Og bruger Apple Airport Express på nær i stuen hvor der skal lyttes lidt mere seriøst har jeg pt. Yamaha streamer
|
||
Mvh
Henrik Nielsen |
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for jeres svar.
Går videre med opgaven.
|
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg startede også med at smide mine cd'er over i flac-format for 16-17 år siden og gør det stadig den dag i dag :-) Jeg har også brugt DBpowerAmp, EAC og hvad de ellers hedder. Pt er jeg landet med MusicBee (https://www.getmusicbee.com/) og ind i mellem MP3Tag (https://www.mp3tag.de/en/). Ser ingen grund til at skifte væk fra de programmer.
Mht. organisering, så har jeg: ./FLAC/Albums/Artist Name/Album Name/01. Track Name.flac blandede albums ligger under Various Artists og så har jeg også en mappe til klassisk musik, en til enkelt-numre osv. MusicBee kan også transcode, hvis du pludselig får behov for at have musikken i et andet format (eks. hvis du skal have 30-40 albums konverteret til mp3-format for at have dem med på et device uden vildt meget lagerplads) Ingen grund til at bruge wave-format til noget som helst - det er spild af plads og tagging-muligheder - og fylder mere på netværket uanset om de overføres over kabel eller trådløst. |
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
tipsen.
Kan musicbee også transkode flere numre ad gangen - altså på samme tid. |
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis der er Mac-brugere, der læser med, så kig på X Lossless Decoder:
Jeg bruger den selv, og den er hurtig og robust. Da jeg rippede mine cd’er brugte jeg Windows, og rippede til FLAC med EAC. Da jeg skiftede til Mac, fandt jeg ud af at det var nemmere at organisere musikken i iTunes, og derfor konverterede jeg det hele fra FLAC til ALAC med XLD. Jeg ripper med XLD eller iTunes, afhængig af hvilken der kender sangtitlerne.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tricky spørgsmål :-) Du kan nemt sætte flere filer, mapper osv i gang med at transcode - og så kører det bare derudaf - men filerne behandles én efter én så vidt jeg husker - men du sætter det bare i gang og så passer det sig selv - det er nok dét du mener/efterspørger. |
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det betyder at f.eks. DB-Poweramp er VÆSENTLIG hurtigere, til at transkode. Jeg har en gang prøvet at transkode 1000 albums = tager mange timer. DB-Poweramp bruger core-threading. D.v.s. den kan transkode en sang pr. CPU-core. Har CPU'er også hyperthreading, fordobles antallet af samtidige transkodninger. Da min CPU er en 6-core med hyperthreading, betyder det at den kan transkode 12 numre ad gangen.
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |