recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC RX-D701
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC RX-D701

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Emne: JVC RX-D701
    Sendt: 07-Januar-2007 kl. 01:34

Hej, er der nogen der kender til denne AV-Reciever?
http://www.jvc.dk/product.php?id=RX-D701SE&catid=100058

Jeg leder efter en ny AVR, der skal erstatte min Panasonic SA XR-10.
Min drøm er en AVR der kan tilsluttes alle signalkilder og levere vider via Hdmi til en fladskærm. Jeg har i forvejen en JVC-DR-MH300 DVD/HDD recorder, så designmæssigt ville JVC's AVR være perfekt. Jeg har endnu ikke købt fladskærm, men overvejer JVC's LT-40S70.

På JVC's hjemmeside står der ikke så meget om RX-D701 og jeg har ikke fundet en i en butik. Jeg skal tilslutte DVD/HDD + WII + VHS + TDC HD-Selector (når den engang kan leveres).
Nogen der kan sige noget positivt/negativt om RX-D701 og dens muligheder i mit setup?

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 11:00

Jeg kan fortælle dig lidt om den som JVC-person:

Det fede ved RX-D701 er at du kan nøjes med et kabel fra denne op til din skærm. Alle produkter du ønsker at tilslutte skærmen tilslutter du istedet til RX-D701, denne sættes så op til på de forskellige indgange at eksempelvis Komposit skal gå ud via HDMI, Scart ud via HDMI, komponent ud via HDMI osv. og på den måde opkonverterer receivere alle indkommende kilder til at køre ud via HDMI, det er smart.

Så har den vores Hybrid digitale forstærker på hele 7 x 130 Watt, den har et ekstremt lavt signal/støjforhold, hvilket også direkte viser sig ved at du kan skrue helt op for volumen uden det forringer, man kan så sige det måske ikke er så tit man har behov for det.

USB trådløs går ud på at du i en radius på ca. 10 meter fra receiveren kan streame lyd fra en PC udover receiveren.

All Channel stereo er en fed funktion hvor du kan med en almindelig CD, lyd fra PC eller lyd fra TV etc. altså almindelig 2-kanals lyd, kan du få lyden ud i stereo i alle tilsluttede højttalere, det er fedt hvis man har en stor stue, eller bare ønsker lyd ud i alle højttalere uden det bliver noget simuleret surround snot, hvilket den selvfølgelig også kan lave.

Hvis man skal sige noget negativt om den, så er det at den har ikke tusindvis at tilslutningsstik, den har 3 scartterminaler, 4-5 phonoforbindelser, 2 HDMI ind, og 2 komponent ind. Derudover phono ind på fronten bag dæksel.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 11:04

Hej Peter

Det er en SUPER receiver - jeg kan kun anbefale. Se mere på min side hhv. søg på forummet

 

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 11:09

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

USB trådløs går ud på at du i en radius på ca. 10 meter fra receiveren kan streame lyd fra en PC udover receiveren.

Og det virker rigtig godt ! Min datter holdt klassefest i går, hvor anlægget kørte på FULD tryk hele natten - uden problemer. De havde to bærbare PCere med al musikken på der blev streamet med den trådløse USB.

Og anlægget kørte i "All Channel" mode



Redigeret af vipmlo - 07-Januar-2007 kl. 11:11
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 16:54

Tak til Brian og vipmlo - jeg tror den er købt.
Brian: Man kan ikke se så meget info på JVC's hjemmeside ej heller sammenligne produkterne så let som hos andre (f.eks. Philips).

Kan du oplyse mig lidt mere, så blever jeg meget glad:
1. Hvad er de essentielle forskelle ned til model 301 (udover effekt), 301 er ca. 1.500 billigere - måske har jeg ikke behov for en 701.
2. Jeg har set vipmlo's billeder af recieveren bagfra, hvor er de 3 scart (ikke at jeg har brug for 3, 1 til min gamle VHS er rigeligt).
3. Den digitale forstærker, er den bygget på TI's referencedesign eller mener JVC at de er klogere og har pillet lidt her og der? (hvilket er synd, Panasonic har modeller på referencedesign som min XR10 og andre der ikke er). Måske er den digitale forstærker slet ikke fra TI?

Her er lidt til model 702  . TO HDMI udgange, så kan vi kode vores Harmony 885 til at vise film på TV eller på projektoren i loftet - det ville være rigtigt fedt

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 17:31
Hvordan er støjen iøvrigt fra RX-D701 (indbygget blæser?) - er den overhovedet hørbar, som Bjørn beskriver for RX-D201, her?

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 19:46

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hvordan er støjen iøvrigt fra RX-D701 (indbygget blæser?) - er den overhovedet hørbar, som Bjørn beskriver for RX-D201, her?

/Lars

Det er ikke noget jeg lægger mærke til overhovedet. Men den bliver meget varm, så den skal ha' luft omkring sig.

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af PeterLarsen PeterLarsen skrev:

Tak til Brian og vipmlo - jeg tror den er købt.
Brian: Man kan ikke se så meget info på JVC's hjemmeside ej heller sammenligne produkterne så let som hos andre (f.eks. Philips).

Kan du oplyse mig lidt mere, så blever jeg meget glad:
1. Hvad er de essentielle forskelle ned til model 301 (udover effekt), 301 er ca. 1.500 billigere - måske har jeg ikke behov for en 701.
2. Jeg har set vipmlo's billeder af recieveren bagfra, hvor er de 3 scart (ikke at jeg har brug for 3, 1 til min gamle VHS er rigeligt).
3. Den digitale forstærker, er den bygget på TI's referencedesign eller mener JVC at de er klogere og har pillet lidt her og der? (hvilket er synd, Panasonic har modeller på referencedesign som min XR10 og andre der ikke er). Måske er den digitale forstærker slet ikke fra TI?

Her er lidt til model 702  . TO HDMI udgange, så kan vi kode vores Harmony 885 til at vise film på TV eller på projektoren i loftet - det ville være rigtigt fedt

Forskellen ned til 301 er ingen HDMI på 301 og 7 x 110 watt istedet for 7 x 130 watt.

Der er også 3 scart på 301.

Det er vores helt egen digitale Hybrid forstærker og tro mig, du bliver ikke skuffet.

Jeg skriver den bag øret med 2 x HDMI ud til afløseren

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 20:54

Ahhh det havde jeg overset sorry - så er det jo kun 701 der kan bruges af mig.
Nu når du ved så meget om JVC's produkter  kan du så også fortælle om LCD-TVene LT-37M70 eller LT-40S70?
Det jeg gerne vil vide er blot hvilet der har den bedste billedkvalitet, det betyder ikke det helt store om skærmen er 37" eller 40" for mig.
Min svigerfar har en LT-32X70 som er købt på min anbefaling og det ser gangske godt ud (han har iøvrigt også en DR-MH300 tilsluttet med HDMI).

Er det korrekt opfattet at JVC har et demorum hvor man evt. kan se de forskellige TV/AVR.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 21:58

Har lige opdateret min egen side med kabling og harmony opsætning  - måske du kan blive inspireret.

Her er et billede af RX-D701SE bagfra

EDIT: Her er den amerikanske 702

 



Redigeret af vipmlo - 08-Januar-2007 kl. 17:47
Til top
T-man Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 17:12

Jeg er også meget glad for min 701. Som en nævnte bliver den meget varm!

Det eneste der driller mig er den trådløse USB, den kan jeg simpelthen ikke få til at virke med mine pc´ere. Jeg har prøvet at låne en anden sender - med samme resultat. Jeg har lånt min sender ud til en gut samt prøvet at sætte senderen til en pc på jobbet, og der virker de (men kan selvfølgelig ikke nå recieveren).

Kanon reciever, jeg ville bare ønske det trådløse virkede på mine pc´ere.



Redigeret af T-man - 08-Januar-2007 kl. 17:13
Hilsen Thomas

Panasonic DMR-E20

Panasonic TH-37PV60E

JVC DR-MH300SE

JVC RX-D701S
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 17:39

Oprindeligt skrevet af T-man T-man skrev:

Det eneste der driller mig er den trådløse USB, den kan jeg simpelthen ikke få til at virke med mine pc´ere. Jeg har prøvet at låne en anden sender - med samme resultat. Jeg har lånt min sender ud til en gut samt prøvet at sætte senderen til en pc på jobbet, og der virker de (men kan selvfølgelig ikke nå recieveren).

Hmmmm - mystisk .  I lørdags havde vi to bærbare pc'ere med musik til en fest, hvor det bare virkede.

Der er tre ting jeg umiddelbart kan komme på:

  1. Har du "bundet" USB-donglen med Receiveren (=ID Learning) ?
  2. Hvilken Windows har du på din pc ? (den der virker og den der ikke virker). Hvordan ved du iøvrigt om det virker  på jobbet ?
  3. USB-donglen "overtager" lydkortets udgang - det sker ved at lyddriveren kalder USB donglen. Og derfor må driveren ikke være aktiveret når du sætter USB-donglen i pc'en. F.eks. hvis Media Player er startet og du sætter USB'en i, så virker det ikke. Du skal sætte USB'en i først og derefter starte Media Player.

Hvis ikke ovenstående løser problemet bør du starte en separat tråd om dette.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu