|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
![]() Sendt: 13-Januar-2007 kl. 14:21 |
Jeg sidder her og overvejer at flytte mit HTPC/MCE ud bagerst i huset... men så er der lige det med kablet til TV'et
Jeg har snakket lidt med folk rundt omkring, og jeg får 10 forskellige svar... men hvor langt kan jeg trække følgende kabler: Dvi -> dvi Vga -> vga Dvi -> HDMI HDMI -> HDMI der er cirka 25 meter, det stykke hvor jeg skal trække. |
|
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
|
|
![]() |
|
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
![]() |
Jeg fandt det her i øvrigt, men jeg kan ikke rigtig læse mig ud af det, slet ikke det den nævner med CAT 5 kablet... kan man gå fra Cat5/6 og så til HDMI ?
HDMI 1.3 defined two categories of cables: Category 1 (standard or HDTV) and Category 2 (high-speed or greater than HDTV) to reduce the confusion about which cables support which video formats. Using 28 AWG, a cable of about 5 meters (~16 feet) can be manufactured easily and inexpensively to Category 1 specifications. Higher-quality construction (24 AWG, tighter construction tolerances, etc.) can reach lengths of 12 to 15 meters. In addition, active cables (fiber optic or dual Cat-5 cables instead of standard copper) can be used to extend HDMI to 100 meters or more. Some companies also offer amplifiers, equalizers and repeaters that can string several standard (non-active) HDMI cables together. |
|
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jamen det er jo ikke nok med de kabler der skal bruges til dit display, du skal vel også have mus, tastatur, fjernbetjening og noget lyd frem?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er kun billede og lyd jeg skal have overført.... og lyden har jeg fået til at virke med et 30 meter kabel....
Men jeg har læst så mange steder at Video-kablerne kan være drilske.... men nu faldt jeg lige over det med Cat5 kablet på wiki.... og så ville jeg lige høre hvor langt man kan trække det video-kabel |
|
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Hvordan vil du så styre MCE maskinen, ved tankeoverførsel eller fodbetjening (dvs. gå hen til den når du skal skifte kanal etc.)
|
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
DVI og HDMI har tydeligt tab på over 5m...
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Ikke HDMI - det kan trækkes 15-20m uden problemer. Ihvertfald hvis der bruges ordentlige kabler. Men DVI kan ikke gå længere end ca. 5m uanset kabel. Det giver udfald i signalet. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
![]() |
hvis det nu er et Dvi -> HDMI kan det så også trækkes 20 meter uden problemer ?
MCEFreak: Det er til en skærm i køkkenet... jeg skifter i stuen og ser det i køkkenet.... så er kun lyd og billede..... lyden kan jeg som sagt sagtens trække, og det virker også, men billede har jeg lidt svært ved at finde ud af hvad der er bedst Men kan i svare på om man kan trække et DVI -> HDMI 20-25 meter ?, og kan man købe kablet uden stik og selv samle det ? |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |